Po Taycanie Cross Turismo otrzymuje również pierścienie Audi - to może nie być w 100 procentach pewne. Ale z pewnością będzie to fajny samochód, ponieważ Audi ma duże doświadczenie z kombi. Tylko nazewnictwo jest nadal niejasne: E-Tron GT Sportback? Awancie? Wszystkie drogi?

W końcu tym razem samochód koncepcyjny prototypu z Zuffenhausen ma atrybuty terenowe, takie jak solidne koła i błotniki pokryte plastikiem. Z prototypu elektrycznego Porsche kombi zniknęła jednak kosmetyka terenowa. Dla Audi możliwość wyróżnienia się dzięki terenowej wersji E-Tron GT Avant.

To z pewnością pasowałoby do dwóch marek grupy Volkswagen i zostałoby pomyślnie przetestowane w Audi: Allroad Quattro oparty na A6 Avant (C5) jest dostępny od 1999 roku, a od drugiej generacji (C6) w 2006 roku miał bazowe oznaczenie nadwozia A6 w nazwie, ale zapewnia dobre dwa centymetry mniejszy prześwit (185 milimetrów), gdy zawieszenie pneumatyczne jest całkowicie wysunięte. Dzięki temu i standardowemu napędowi na wszystkie koła E-Tron GT może również służyć.

Audi ma już SUV E-Tron

Z drugiej strony, dzięki E-Tron Quattro, Audi ma w swoim asortymencie prawdziwego elektrycznego SUV-a, który wykazał się przyzwoitymi możliwościami terenowymi. Z drugiej strony, pomimo licznych serii Q, firma z Ingolstadt nie zniechęciła się do wprowadzenia na rynek w 2009 roku wersji A4 Avant przeznaczonej do jazdy po drogach publicznych. Jednak nigdy nie było limuzyn.

Dodatkowy koszt przemawia również przeciwko E-Tron GT Allroad. Jeśli Porsche wprowadza Cross Turismo jako model uliczny, Audi będzie musiało poważnie zrewidować zawieszenie pneumatyczne, aby uzasadnić wygląd terenowy przynajmniej ze złym prześwitem.

„Ładne kombi nazywają się Avant”

E-Tron GT ze zwykłym hatchbackiem mógłby wtedy nazywać się Avant lub Sportback, ponieważ Audi używało wcześniej terminu „Sportback” do czterodrzwiowych modeli z dużym hatchbackiem, takich jak A7 lub nowy Q5 Sportback.

Avant oznacza również modele czterodrzwiowe z dużą klapą tylną, ale te klasyczne kombi mają stosunkowo stromą tylną szybę - jak dyktuje Taycan Cross Turismo. W przypadku obecnych Sportbacków dotyczy to głównie A1 i A3, które nie mają długiego zwisu tylnego klasycznego kombi w większych klasach. Widziany w ten sposób Avant byłby również odpowiednią nazwą dla kształtu ciała. Sportowy charakter E-Tron GT z dużą klapą tylną (której obecny czterodrzwiowy E-Tron GT nie ma, ponieważ jego konstrukcja ograniczałaby przestrzeń nad głową z tyłu, tak że elektryczny runabout mógłby przejechać tylko więcej niż 2 + 2 -seater) lepiej trafiłoby w Sportback. W przypadku innych marek taki korpus jest często nazywany przerwą na strzelanie, nawet przy czterech drzwiach.

Kombi z technologią napędu czterodrzwiowego - wszystko jak zwykle

Jeśli chodzi o technologię napędu, Audi pójdzie tą samą drogą w przypadku E-Tron GT Sportback lub Avant, co w przypadku modelu czterodrzwiowego: RS E-Tron GT jest modelem topowym i podobnie jak model czterodrzwiowy powinien być nieco poniżej z 598 KM (moc maksymalna 646 KM) i maksymalnym momentem obrotowym 830 Nm Sortuj pod Taycan Cross Turismo Turbo (625/680 PS, 850 Nm).

Jego hatchback z grubymi szczękami wypełnia lukę w stosunku do RS6 Avant i może kosztować jedną dziesiątą czasu przyspieszenia ze względu na niewielki wzrost masy. Wtedy RS E-Tron GT Sportback osiągnąłby 100 km / hw 3,4 sekundy.

E-Tron GT Sportback / Avant byłby droższy niż czterodrzwiowy

RS E-Tron kosztuje 138 200 euro bez tylnego kombi (Taycan Turbo: 153 016 euro) i prawdopodobnie uzasadnia jego wyższą cenę w kombi w porównaniu z podstawowym modelem Audi E-Tron GT Quattro (Sportback) z lepszym wyposażeniem standardowym, w tym zawieszenie pneumatyczne, skrętna tylna oś, w pełni zmienna blokada mechanizmu różnicowego tylnej osi, dach z włókna węglowego i hamulec karbidowy (specjalna, nierdzewna powłoka tarcz).

E-Tron GT Quattro oczywiście również jako Sportback ma mniejszą moc niż RS i Taycan 4S: 476 KM (moc maksymalna 530 KM) i 630 Nm (moc maksymalna 640 Nm) może sprawić, że będzie 4,2 zamiast 3,4 w Sekund kombi (RS Sportback) do 100 km/h, prędkość maksymalna zostanie ograniczona do 245 zamiast 250 km/h. Pod względem ceny tył kombi może kosztować kilka tysięcy więcej, prawdopodobnie nie będzie E-Tron GT z dużym włazem za mniej niż 100 000 euro. Model czterodrzwiowy kosztuje 99 800 euro, a zatem jest o dobre 13 000 euro tańszy od mocniejszego Taycana 4S o mocy 14 lub 41 KM (z tym samym akumulatorem i pompą ciepła: 112 782,10 euro).

Większy zasięg niż Taycan

Pompa ciepła będzie również standardem w E-Tron GT Quattro z hatchbackiem; To nie jedyny powód, dla którego czterodrzwiowy E-Tron GT ma większy zasięg niż Taycan: według WLTP Audi przewiduje średnio 488 kilometrów, podczas gdy RS powinno to być 472 kilometry. Porsche Taycan 4S z pompą ciepła (plus 773,50 euro) może przejechać maksymalnie 464 kilometry według WLTP.

Gorzej wypadną tu modele kombinowane obu marek – bardziej stromy tył sprawia, że ​​nadwozie jest mniej aerodynamiczne. Czy wtedy Audi będzie nominalnie gorsze od Porsche? W przypadku wersji czterodrzwiowej było to 0,24 do 0,22 według fabryki, tylko Taycan Turbo S oddaje hołd jego ekstremalnym osiągom o wartości 0,25. Słabsze wersje Cross Turismo prawdopodobnie znajdą się w tym obszarze, podczas gdy Audi może zbliżyć się do 0,26. Zasięg prawdopodobnie spadnie poniżej 450 kilometrów.

Leave a Comment