Amerykańscy wynalazcy zainstalowali układ napędowy Tesli Model S w Audi S5. Czy to rośnie razem, co należy do siebie?
Jeśli chodzi o samochody elektryczne, Audi stopniowo zyskuje na popularności, zaczynając od SUV-a E-Tron, który jest już dostępny w sprzedaży. Wydaje się, że amerykański wynalazca Samuel Polyak robi to zbyt wolno. Teraz prezentuje używane Audi S5 pierwszej generacji (32 187 km przebiegu) napędzane Teslą Model S P85 z 2014 roku.
Samuel Polyak, szef własnej firmy Polykup, połączył siły z dealerem samochodowym Edge Motors w celu przebudowy. Zazwyczaj przerabia znacznie starsze samochody z silnikami spalinowymi na napędy elektryczne, stosunkowo nowy pojazd był dla niego niezbadanym terenem. Bardzo chciał przerobić samochód, który oferował nowoczesne udogodnienia, takie jak elektrycznie sterowane szyby.
Tesla Quattro
Silniki Polyak i Edge nie tylko zastąpiły silnik, skrzynię biegów i magazyn energii w S5, ale zachowały oryginalny napęd na cztery koła Quattro. Specjalistom udało się również połączyć komponenty Tesli z systemem informacyjno-rozrywkowym S5. Menu można obsługiwać za pomocą dziesięciocalowego ekranu dotykowego (w oryginalnym stanie był to siedmiocalowy ekran) na konsoli środkowej, podobnie jak w Audi. A konsola środkowa jest zupełnie inna w innym miejscu: tam, gdzie kiedyś znajdowała się dźwignia zmiany biegów, teraz znajdują się trzy niepozorne metalowe przyciski z tworzywa sztucznego – jeden do przodu, jeden do neutralnego i jeden do tyłu. Dostępny jest również przełącznik dźwigienkowy z klapką ochronną, za pomocą którego można wyłączyć wspomaganie kierownicy.
Rozebrana bateria
Jednym z wyzwań podczas konwersji S5 była integracja dużych akumulatorów Tesli. Mechanicy elektrycy nie schowali akumulatora wysokiego napięcia pod podłogą S5, ale zdemontowali akumulator na 16 modułów i umieścili je tam, gdzie wcześniej znajdowały się tylne siedzenia. Nowy system zarządzania temperaturą zawsze utrzymuje baterię w żądanym przedziale temperatur. Edge Motors zastąpił oryginalne złącze ładowania Tesli złączem ładowania typu 1. Po pełnym naładowaniu Audi Model S ma moc 306 kW (416 KM) i maksymalny moment obrotowy 610 Nm. Ponieważ elektronika sterująca silnika Tesli zapewnia, że silnik nie działa już poza Teslą, przetworniki zastąpiły sterowanie nowym. Do przeniesienia napędu specjaliści zbudowali nawet własną przekładnię redukcyjną - ta od Tesli nie byłaby słuszna.
Audi Model S jest jednorazowy, producenci nie podają żadnych informacji o kosztach konwersji.
Leave a Comment