Amerykańscy wynalazcy zainstalowali układ napędowy Tesli Model S w Audi S5. Czy to rośnie razem, co należy do siebie?

Jeśli chodzi o samochody elektryczne, Audi stopniowo zyskuje na popularności, zaczynając od SUV-a E-Tron, który jest już dostępny w sprzedaży. Wydaje się, że amerykański wynalazca Samuel Polyak robi to zbyt wolno. Teraz prezentuje używane Audi S5 pierwszej generacji (32 187 km przebiegu) napędzane Teslą Model S P85 z 2014 roku.

Samuel Polyak, szef własnej firmy Polykup, połączył siły z dealerem samochodowym Edge Motors w celu przebudowy. Zazwyczaj przerabia znacznie starsze samochody z silnikami spalinowymi na napędy elektryczne, stosunkowo nowy pojazd był dla niego niezbadanym terenem. Bardzo chciał przerobić samochód, który oferował nowoczesne udogodnienia, takie jak elektrycznie sterowane szyby.

Tesla Quattro

Silniki Polyak i Edge nie tylko zastąpiły silnik, skrzynię biegów i magazyn energii w S5, ale zachowały oryginalny napęd na cztery koła Quattro. Specjalistom udało się również połączyć komponenty Tesli z systemem informacyjno-rozrywkowym S5. Menu można obsługiwać za pomocą dziesięciocalowego ekranu dotykowego (w oryginalnym stanie był to siedmiocalowy ekran) na konsoli środkowej, podobnie jak w Audi. A konsola środkowa jest zupełnie inna w innym miejscu: tam, gdzie kiedyś znajdowała się dźwignia zmiany biegów, teraz znajdują się trzy niepozorne metalowe przyciski z tworzywa sztucznego – jeden do przodu, jeden do neutralnego i jeden do tyłu. Dostępny jest również przełącznik dźwigienkowy z klapką ochronną, za pomocą którego można wyłączyć wspomaganie kierownicy.

Rozebrana bateria

Jednym z wyzwań podczas konwersji S5 była integracja dużych akumulatorów Tesli. Mechanicy elektrycy nie schowali akumulatora wysokiego napięcia pod podłogą S5, ale zdemontowali akumulator na 16 modułów i umieścili je tam, gdzie wcześniej znajdowały się tylne siedzenia. Nowy system zarządzania temperaturą zawsze utrzymuje baterię w żądanym przedziale temperatur. Edge Motors zastąpił oryginalne złącze ładowania Tesli złączem ładowania typu 1. Po pełnym naładowaniu Audi Model S ma moc 306 kW (416 KM) i maksymalny moment obrotowy 610 Nm. Ponieważ elektronika sterująca silnika Tesli zapewnia, że ​​silnik nie działa już poza Teslą, przetworniki zastąpiły sterowanie nowym. Do przeniesienia napędu specjaliści zbudowali nawet własną przekładnię redukcyjną - ta od Tesli nie byłaby słuszna.

Audi Model S jest jednorazowy, producenci nie podają żadnych informacji o kosztach konwersji.

Leave a Comment