Luksusowe samochody: oto najbardziej ekskluzywne marki – TOP 7

Luksusowe samochody stanowią obiekt westchnień każdego miłośnika motoryzacji. Kosztują fortunę, rozpieszczają niewyobrażalnym komfortem, zapewniają osiągi maszyn wyścigowych i stanowią przywilej najbogatszych tego świata.

Luksusowe samochody: Bentley Mulsanne (cena od ok. 1 300 000 zł)

Luksusowe samochody marki Bentley są znane na całym świecie. Firma zaczynała od produkcji ekskluzywnych maszyn sportowych. Po przejęciu przez Rolls-Royce'a, jej logo sygnowało usportowione odmiany brytyjskich limuzyn. Dziś należy do koncernu Volkswagen.

Bentley Mulsanne, flagowy samochód marki, jest produkowany od 2010 roku. Luksusowa limuzyna jest składana ręcznie, w zakładach w Crewe. Samochód napędzany jest 8-cylindrowym silnikiem o pojemności 6,75 litra, który generuje 512 KM. Wielka limuzyna osiąga 100 km/h w czasie 5,3 sekundy i może pędzić aż 296 km/h. Auto charakteryzuje się masywną sylwetką, która jednak nie sprawia wrażenia ociężałej. To kwintesencja sportowej elegancji, charakterystycznej dla maszyn Bentley'a.

Luksusowe samochody: Rolls-Royce Phantom (cena od ok. 1 800 000 zł)

Luksusowe samochody i Rolls-Royce - te słowa to właściwie synonimy. Ta niezwykła marka istnieje od 1905 roku, a jej ornament - Spirit of Ecstasy - od zawsze zdobi najbardziej luksusowe samochody świata. Rolls-Royce to propozycja dla osób, które uważają, że pokazanie się w topowych modelach Mercedesa czy BMW to za mało.

Największą limuzyną marki jest Rolls-Royce Phantom. Po "śmierci" Maybaha, brytyjski kolos praktycznie nie ma konkurencji. Po piętach próbuje deptać mu Bentley, ale mimo wszystko, niegdyś siostrzana marka reprezentuje nieco niższy poziom w hierarchii luksusu na czterech kołach.

Ultraluksusowa limuzyna jest napędzana jedynym słusznym silnikiem - V12, o pojemności 6,7 litra. Downsizing? Nie w tym przypadku! Jednostka generuje 460 KM. Osiągi? Jak zwykli mawiać przedstawiciele marki - wystarczające.

Luksusowe samochody: Koenigsegg Jesko (cena od ok. 12 000 000 zł)

Luksusowe samochody sportowe nie muszą pochodzić z Półwyspu Apenińskiego. Koenigsegg to marka stworzona w Szwecji przez Christiana von Koenigsegga. Jej logo zdobi najbardziej ekskluzywne maszyny supersportowe, które regularnie walczą z Bugatti o miano najszybszych na świecie.

Najmłodsze dziecko szwedzkiego producenta - Koenigsegg Jesko - jest napędzane 5-litrowym silnikiem V8, który może generować aż 1600 KM! Nie zostało to jeszcze potwierdzone, ale mówi się, że ten potwór ma przekroczyć 480 km/h!

Luksusowe samochody: Bugatti Chiron (cena od ok. 13 000 000 zł)

Luksusowe samochody Bugatti? W swoich najlepszych latach ekskluzywny francuski producent udowadniał, że potrafi zbudować samochód, któremu Rolls-Royce może najwyżej czyścić felgi. Obecnie marka jest własnością grupy Volkswagena i sygnuje najszybsze samochody świata, które przy okazji są jednymi z najdroższych i najbardziej ekskluzywnych maszyn na czterech kołach.

Bugatti Chiron jest napędzany 8-litrowym silnikiem W16, który generuje zawrotną moc, wynoszącą 1500 KM. Osiągi? Ta bestia przyspiesza w czasie 13,6 sekundy... do 300 km/h. Prędkościomierz kończy pracę, gdy wskazówka pokaże wartość wynoszącą 420 km/h.

Luksusowe samochody: Pagani Huayra Roadster BC (cena od ok. 13 000 000)

Luksusowe samochody włoskie? Większość osób, jednym tchem wymieni Ferrari, Maserati i Lamborghini, ale prawdziwym klejnotem włoskiej motoryzacji jest Pagani. To niewielka manufaktura, produkująca sportowe maszyny dla najbardziej wymagających. Firma powstała w 1991 roku, a 8 lat później został zaprezentowany pierwszy niezwykły samochód - model Zonda, który w 2011 roku został zastąpiony przez jeszcze szybszą i jeszcze bardziej ekskluzywną maszynę.

Pagani Huayra zadebiutowała jako supersamochód z zamkniętym nadwoziem. napędzał ją 6-litrowy silnik V12, zaprojektowany przez ekspertów z AMG. W 2019 roku światło dzienne ujrzała otwarta wersja najbardziej sportowej odmiany włoskiego samochodu. Mowa o modelu Huayra Roadster B.C. W tej odmianie, jednostka AMG generuje aż 802 KM. To wystarczy, by pierwsza setka pojawiła się na prędkościomierzu po upływie 2,5 sek.

Luksusowe samochody: Aston Martin Valkyrie (cena od ok. 15 000 000 zł)

Luksusowe samochody Aston Martin od zawsze były kojarzone z bardzo szybkimi, a zarazem komfortowymi maszynami klasy GT. Brytyjski producent miewa jednak przebłyski geniuszu (lub jak kto woli - szaleństwa) i od czasu do czasu wypuszcza do sprzedaży prawdziwe wyścigówki, do których można przykręcić tablice rejestracyjne.

Aston Martin Valkyrie jest napędzany silnikiem V12 o pojemności 6,5 litra, który współpracuje z jednostką elektryczną. To wybuchowa mieszanka o mocy 1160 KM. 150 egzemplarzy tej maszyny nie musiało długo czekać na nabywców. Jeden egzemplarz trafił nawet do Polski.

Luksusowe samochody: Lamborghini Veneno Roadster (cena od ok. 15 800 000 zł)

Luksusowe samochody Laborghini to jedne z najbardziej charakterystycznych maszyn, jakie można spotkać na drogach. Szalona stylistyka, dziki charakter i nieziemskie osiągi to cechy, które od zawsze wyróżniają włoskiego producenta. Przy Lambo, większość sportowych samochodów wygląda jak grzeczne dzieci w szkolnych mundurkach.

Lamborghini Veneno Roadster to maszyna niezwykła pod każdym względem. Między osiami, pracuje silnik V12 o pojemności 6,5 litra, produkujący 750 KM. Przy wadze na poziomie 1490 kg supersportowe Lambo przyspiesza do 100 km/h w czasie 2,9 sekundy i osiąga prędkość maksymalną, wynoszącą 355 km/h, a wszystko to bez dachu nad głową! Nadwozie włoskiej maszyny jest tak samo niezwykłe, jak jej osiągi. Wyraźnie widać, że Veneno Roadster stawia na właściwości aerodynamiczne. No i ta cena. Nawet najbogatszych tego świata może rozboleć głowa na samą myśl o zmniejszeniu salda swojego rachunku bankowego o 16 000 000 zł.

ZOBACZ: Samochód hybrydowy: jak działa? Ile kosztuje?

CZYTAJ TEŻ: Elon Musk zdradził, jakie możliwości ma Tesla Cybertruck. „Będzie unosił się na wodzie”

ELLE MAN POLECA: Obowiązkowe wyposażenie samochodu. Co musi się w nim znaleźć w Polsce i u naszych sąsiadów?

Najpopularniejsze samochody luksusowe w Polsce

Nową tradycją na PremiumMoto.pl jest coroczne podsumowanie wyników sprzedaży (pierwszych rejestracji) samochodów luksusowych oraz supersamochodów w Polsce. Spójrzmy zatem, jak w 2019 roku w naszym kraju radziły sobie Ferrari, Bentley, Aston Martin, Rolls-Royce, Lamborghini oraz McLaren. Które z tych marek mogą zaliczyć rok do udanych i jakie modele rządzą w segmencie samochodów luksusowych?

N

a początek muszę wyjaśnić dwie (a może nawet trzy) istotne kwestie, abyś mógł trafniej zinterpretować przedstawione tu statystyki.

Samochody luksusowe vs premium

Po pierwsze: luksus to nie premium, a premium to nie luksus i warto o tym pamiętać nie tylko przy okazji analiz rynku samochodów osobowych. O ile przynależność konkretnych modeli do segmentu premium lub luksusowego jest dosyć względna, o tyle w przypadku marek sprawa jest jasna.

Do marek luksusowych zaliczam(y):

Bentleya

McLarena

Astona Martina

Lamborghini

Ferrari

Rolls-Royce’a

Tak jak wspomniałem, w przypadku konkretnych modeli podział na premium i luksus jest już bardziej umowny. Bo czy 12-cylindrowe BMW M760Li albo z pełnym doposażeniem i z ceną przekraczającą milion złotych zaliczymy jeszcze do premium czy już do luksusu? Według mnie takie BMW to już segment luksusowy. Podobnie w przypadku bogato skonfigurowanych, najmocniejszych odmian Porsche Panamery czy 911 GT2 RS.

Takich rozterek nie ma natomiast w przypadku samochodów od wyżej wymienionych marek luksusowych. Nawet najtańsze modele od Astona Marina czy Bentleya z pewnością zaliczymy do samochodów luksusowych, do których wliczamy również supersamochody.

Dlatego, budując model rynku samochodów luksusowych, przyjąłem założenie, że do tego segmentu zaliczam wszystkie auta od marek luksusowych lecz nie biorę nawet najdroższych modeli marek premium. To założenie ogólnie stosowane przez instytucje analityczne oraz Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego SAMAR.

Więcej na temat tego, które samochody są premium i dlaczego oraz czym dokładnie różni się premium od luksusu, znajdziesz w moim ebooku „Premium Feel”.

Ferrari, Rolls-Royce, Lamborghini, itp. w Polsce – dane rejestracji

Po drugie: w przypadku tego typu samochodów do przedstawionych wyników (statystyk pierwszych rejestracji pochodzących z Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców via Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego SAMAR) należy podchodzić z pewną rezerwą. Wynika to z faktu, że takie auta często są rejestrowane poza Polską, a część z tych zarejestrowanych w kraju wyjeżdża za granicę. W związku z tym statystyki z pewnością nie oddają w 100 proc. supersamochodowego i luksusowego krajobrazu naszych dróg, a ten przedstawia się nieco bardziej kolorowo niż wykresy. Tak czy inaczej, to najlepsze i najbardziej precyzyjne statystyki, jakimi dysponujemy.

Ograniczona dostępność samochodów luksusowych

Po trzecie: w segmencie samochodów luksusowych statystyki sprzedaży w pewnym stopniu kształtuje również ograniczona podaż (ograniczona dostępność) większości modeli oraz długi czas oczekiwania. Inaczej mówiąc: zapewne zarejestrowalibyśmy znacznie więcej Urusów czy Continentali, gdyby tylko dało się je w Polsce zamówić.

Skoro formalności mamy za sobą, przejdźmy do konkretów.

Zobacz też: czym jeżdżą zamożni Polacy – rozmowa z warszawskim carspotterem

Jak sobie radzą samochody marek luksusowych w Polsce?

Ubiegłoroczna analizy wyników sprzedaży samochodów luksusowych napawała optymizmem. W 2018 roku odnotowaliśmy 100 proc. wzrost rejestracji w tym segmencie względem roku 2017. A jak było w 2019?

Cóż, nie można powiedzieć, aby tendencja wzrostowa się utrzymała. O ile w 2018 roku zarejestrowaliśmy łącznie 165 samochodów od Bentleya, McLarena, Astona Martina, Lamborghini, Ferrari i Rolls-Royce’a, to w 2019 roku wynik poprawiliśmy, ale… jedynie o dwa egzemplarze. A brak wzrostu to tak naprawdę spadek.

Jedną z przyczyn takiego zastoju mogło być wejście w życie 1. stycznia 2019 roku nowych przepisów podatkowych. Według tych przepisów całą wartość zapłaconych rat leasingowych można rozliczyć w kosztach jedynie dla samochodów do wartości 150 000 zł (kwota netto + VAT niepodlegający odliczeniu). Wcześniej takiego limitu nie było. Zakup samochodu za ponad 1 mln zł (bo o takich tutaj mowa) przestał więc tak skutecznie jak dotychczas generować koszty.

Ranking samochodowych marek luksusowych w Polsce w 2019 roku

Spójrzmy, jak radziły sobie Aston Martin, McLaren, Rolls-Royce, Ferrari, Lamborghini oraz Bentley w Polsce w 2019 roku.

Jak widać, największym zainteresowaniem w Polsce cieszy się Bentley. Podobnie było w 2018 i 2017 roku. Co ciekawe, to wcale nie SUV (czyli nie Bentayga) zapracował na wynik Bentleya.

Wśród 53 zarejestrowanych w Polsce egzemplarzy mamy aż 43 Continentale i tylko 10 sztuk Bentaygi. Swoją drogą, nieco dziwi tak słaby wynik Bentaygi, szczególnie, jeśli spojrzymy na to, co dzieje się po sąsiedzku, u Lamborghini.

Bo u Lamborghini zgodnie z przewidywaniami – zarówno w Polsce, jak i na całym świecie – rządzi Urus. I mimo drugiego miejsca w rankingu marek luksusowych, to zdecydowanie Lamborghini dzięki Urusowi jest największym wygranym 2019 roku w segmencie samochodów luksusowych.

Lamborghini w Polsce samych tylko Urusów sprzedało tyle, co McLaren, Aston i Rolls-Royce łącznie wszystkich samochodów. Spośród 46 zarejestrowanych w Polsce egzemplarzy Lamborghini zarejestrowaliśmy 30 egzemplarzy Urusa.

A to prowadzi nas do rankingu modeli.

Ranking modeli samochodów luksusowych w Polsce w 2019 roku

Pora zatem spojrzeć na zbiorczy ranking wszystkich modeli samochodów luksusowych i supersamochodów zarejestrowanych w Polsce w 2019 roku.

Królem luksusu w Polsce okazuje się (już nie taki) nowy Bentley Continental GT (40 rejestracji tej odmiany), czyli 635-konne coupe z silnikiem W12.

Na drugim miejscu równie nowy Urus – 650-konny SUV napędzany podwójnie doładowanym 4-litrowym V8.

Trzecie miejsce dla Huracana, czyli supersamochodu od Lamborghini. Na dodatek 10 na 12 zarejestrowanych egzemplarzy to najbardziej hardcorowe odmiany Performante z 5,2-litrowym V10 o mocy 640 KM.

Czwarte miejsce dla SUV-a od Bentleya, czyli Bentaygi. 9 na 10 egzemplarzy to słabsze benzynowe odmiany napędzane 4-litrowym, podwójnie doładowanym V8 o mocy 550 KM.

TOP 5 zamyka Ferrari Portofino, czyli najtańsze Ferrari w ofercie i wstęp do świata tej marki. Portofino ma 600 KM z (prawie) 4-litrowego, doładowanego V8.

Ceny modeli z pierwszej piątki zestawiłem w tabeli.

Najpopularniejszy model w najpopularniejszej wersji Cena wg. oficjalnego cennika (z naciskiem na „od”) Bentley Continental GT od 1,05 mln zł Lamborghini Urus od 1,02 mln zł Lamborghini Huracan Performante od 1,18 mln zł Bentley Bentayga V8 od 900 tys. zł Ferrari Portofino od 982 tys. zł

Marki samochodów luksusowych w Polsce 2015-2019

Spójrzmy na wykres spadków i wzrostów sprzedaży dla poszczególnych marek na przestrzeni lat.

McLaren rozkręca się w Polsce. Oficjalne przedstawicielstwo tej marki otworzyło się w naszym kraju dopiero w sierpniu 2018 roku i działa prężnie. Nieco gorszy rok dla Bentleya, Rolls-Royce’a i Astona Martina. Ferrari stabilnie.

Co przyniesie 2020 rok dla samochodów marek luksusowych w Polsce?

Przede wszystkim nowego SUV-a od Astona Martina, czyli DBX. Podobnie jak Urus w Lamborghini, DBX powinien przynajmniej podwoić sprzedaż Astona Martina. Podejrzewam też, że w 2020 roku Urus zgarnie jeszcze więcej zamówień niż do tej pory i wskoczy na pierwsze miejsce w rankingu najpopularniejszych.

Na chwilę obecną, do końca lutego 2020 mamy po 6 rejestracji dla Bentleya i Lamborghini, 5 dla Ferrari, 3 dla McLarena oraz jedną rejestracje Rolls-Royce’a i są to wyniki lepsze niż w analogicznym okresie ubiegłego roku.

To chyba tyle. Jeśli nasuwają Ci się dodatkowe wnioski, to zapraszam do dzielenia się nimi w komentarzach.

Zdjęcia: carspotter Carlos92. Więcej zdjęć luksusowych samochodów z naszych dróg znajdziesz na jego profilu.

Więcej o samochodach – tych droższych i tych jeszcze droższych – opowiadam na bieżąco na Instagramie. Zapraszam.

Dla wytrwałych, którzy dotarli aż tutaj mam gratisowe wykresy w bardziej przejrzystej i interaktywnej formie. Enjoy!

Mniej luksusowo, czyli o sprzedaży samochodów klasy premium

Jak dbać o samochód luksusowy?

Samochód sportowy w Polsce to z całą pewnością, oznaka osiągnięcia pewnego poziomu statusu społecznego. Więc pewnie chcesz, aby Twoje auto błyszczało na ulicach przez cały rok. Nie możesz bowiem zapominać, że ta klasa auta wymaga odpowiednio dobranej pielęgnacji i konserwacji. Jak dbać o samochód luksusowy? Sprawdźmy to!

Luksusowe samochody sportowe

Gdzie jest idealne miejsce do mycia samochodu sportowego?

Auto detailing samochodów sportowych

Jak dbać o samochód luksusowy? – podsumowanie

Luksusowe samochody sportowe

Audi R8, Porsche 911, Lamborghini Aventador, Chevrolet Corvette, Ford Mustang GT, McLaren 720 S czy Mercedes CLA 45 AMG, czy te samochody nie są marzeniem każdego kierowcy? Nie podlega dyskusji fakt, że samochód sportowy to idealnie zestrojona, wyczynowa bestia. Dlatego wymaga nie tylko regularnych przeglądów technicznych, ale i odpowiedniej pielęgnacji i konserwacji.

Nie jedziesz autem sportowym po to, aby pozostać niezauważonym! Chcesz, czy nie, ale będziesz musiał myć i woskować swoją brykę, prawdopodobnie nawet 1 raz w tygodniu, jeśli robisz częste wypady za miasto. Możesz to zrobić samodzielnie lub skorzystać z usług myjni ręcznej, gdzie zrobią to za Ciebie.

Gdzie jest idealne miejsce do mycia samochodu sportowego?

Sportowe coupe i klasyczny kabriolet z twardym dachem, taki pojazd może rzeczywiście przyciągnąć wzrok. Jednak wszystko sprowadza się do tego, jak bardzo troszczysz się o swój samochód. Ale musisz pamiętać, że nie tylko karoseria, ale i wnętrze Twojego auta sportowego powinno być nieskazitelne!

Tu słowo ostrzeżenia – unikaj automatycznych myjni samochodowych! Szczotki na nich mogą być szorstkie i mogą porysować Twoją olśniewającą furę. Gdzie jest idealne miejsce do mycia samochodu sportowego? Nie musisz szukać daleko! Z pewnością w Twojej okolicy jest profesjonalna myjnia ręczna, która specjalizuje się w kompleksowej pielęgnacji luksusowych samochodów.

Auto detailing samochodów sportowych

Auto detailing sportowych samochodów ma na celu przede wszystkim: oczyszczenie auta, jego konserwację i renowację oraz profesjonalne zabezpieczenie pojazdu (od zewnątrz i od wewnątrz). Co więcej, do wykonania tych wszystkich czynności w drogim aucie na myjni ręcznej używa się wyłącznie specjalnych: kosmetyków, preparatów i urządzeń. Dodatkowo, car detailing dzieli się na: zewnętrzny i wewnętrzny.

Dlaczego pakiet usług car detailingowych jest wybierany najczęściej przez właścicieli luksusowych aut sportowych? Co takiego wyjątkowego oferują specjaliści z tej branży? W tym miejscu posłużę się przykładem, aby pokazać Ci, jakie podejście do tematu ma lokalna myjnia ręczna w Warszawie, która zajmuje się pielęgnacją floty pojazdów firmy działającej w branży – wypożyczalnia samochodów Audi (cytuję): –“auto detailing to nie jest stereotypowe, zwykłe pranie i odkurzanie. Dla przykładu, samo mycie detailingowe powinniśmy porównać do SPA, w którym VIP-em jest nasz samochód.”.

Jak dbać o samochód luksusowy? – podsumowanie:

Czy wiesz już, jak powinieneś zadbać o swój samochód sportowy? Na zakończenie dodam tylko, że car detailing nie jest technicznie usługą naprawczą, ale może być skutecznym sposobem na utrzymanie Twojego auta w nieskazitelnej czystości i sposobem na ochronę lakieru. Co więcej, profesjonalna korekta lakieru może wyeliminować prawie 90% widocznych niedoskonałości i zarysowań na karoserii auta.

Leave a Comment