Plebiscyt tygodnika "Auto Świat"

20 stycznia 2006 roku podczas Balu Motoryzacji, który jak co roku zgromadził osobistości świata biznesu, kultury, polityki i sportu, tygodnik Auto Świat ogłosił wyniki 11 plebiscytu „Auto nr 1 w Polsce” oraz przyznał tytuł Najbezpieczniejszego Samochodu Roku 2006.

O tytuł „Auta nr 1” ubiegało się 20 samochodów, a zwycięzcą został VOLKSWAGEN PASSAT, który uzyskał najwięcej głosów od czytelników Auto ŚWIATA.

Plebiscyt w Polsce jest częścią ogólnoeuropejskiego konkursu „Auto 1 of Europe” organizowanego przez pisma motoryzacyjne z grupy Auto Bild w 24 krajach. Na początku lutego zwycięskie samochody z tych krajów będą testowane na torze Dekry k. Drezna przez międzynarodowe jury składające się z redaktorów naczelnych pism motoryzacyjnych, inżynierów i techników samochodowych oraz znanych kierowców rajdowych i wyścigowych. Oni zadecydują, kto otrzyma tytuł „Auto 1 of Europe”, a nagroda dla zwycięskiej firmy zostanie uroczyście wręczona 1 marca podczas salonu samochodowego w Genewie.

W plebiscycie na najbezpieczniejszy samochód roku, który Auto ŚWIAT organizuje wspólnie z PZU S.A., zwyciężył CITROEN C6.

Oba plebiscyty cieszyły się dużym zainteresowaniem czytelników Auto ŚWIATA. Wśród uczestników rozlosowano blisko 50 nagród, w tym Citroena C4 jako nagrodę główną.

Volkswagen Golf VW, tuning, motoryzacja, samochody, forum VW Golf Corrado Passat Bora Vento porady, dane techniczne schematy elektryczne instrukcje obsługi

Instytut EuroNCAP podsumował wszystkie testy zderzeniowe przeprowadzone w 2009 roku i wybrał najbezpieczniejszy samochód. Zwycięzcą został Volkswagen Golf, który uzyskał łącznie 103 punkty.

Golf już w 2008 roku otrzymał pięć gwiazdek w testach EuroNCAP. W obowiązującej od 1997 roku procedurze oceniano odporność na zderzenia czołowe i boczne oraz brano pod uwagę ochronę pieszych. Na początku ubiegłego roku poszerzono zakres testów, zaostrzone zostały także kryteria oceny. Golf został ponownie przebadany i uzyskał doskonałe wyniki we wszystkich czterech kategoriach (ochrona dorosłych pasażerów, ochrona dzieci, ochrona pieszych, systemy zwiększające bezpieczeństwo i wspomagające kierowcę). Bestseller z Wolfsburga otrzymał po raz kolejny pięć gwiazdek uzyskując 103 punkty, co przyniosło mu tytuł „Najbezpieczniejszego samochodu 2009 roku”. Nowym, zaostrzonym testom zderzeniowym EuroNCAP poddane zostały łącznie 33 samochody. …

Czytaj więcej Read More

Najbezpieczniejszy Mercedes. Najlepsze samochody Mercedes-Benz. Klasy samochodów Mercedes

Od stulecia nazwa Mercedes-Benz jest kojarzona z jednymi z najlepszych samochodów na świecie. A najwybitniejsi z nich kształcą się w AMG, małej firmie, która wkrótce skończy 50 lat. Jakie samochody przyniosły niemieckiej marce światową sławę - dalej w recenzji.

1.Mercedes-Benz 300 SEL 6.8 (1971)

Mercedes-Benz wycofał się ze sportów motorowych w latach 50. XX wieku. A w 1967 roku dwóch inżynierów założyło własną firmę w małym garażu. Zaczęli „dostrajać” samochody produkcyjne i udało im się to całkiem nieźle. Najlepsze z ich samochodów często niewiele wyróżniają się z tłumu, ale są w stanie zrobić więcej niż niektóre supersamochody. Nazwa AMG stała się synonimem wysokiej wydajności i światowej klasy innowacji. Zajęło to lata pracy, podczas której powstały wybitne modele sportowe.

Pierwszym sukcesem AMG był samochód wyścigowy Mercedes-Benz 300 SEL 6.8, nazywany „Czerwoną Świnią”. Samochód został przygotowany do wyścigów aut turystycznych z mniejszymi i lżejszymi Alfa Romeo, BMW, Opel, Ford.

AMG wziął duży sedan wykonawczy i zwiększył pojemność 8-cylindrowego silnika z 6,3 do 6,8 litra. W rezultacie silnik zaczął dostarczać moc do 428 KM. i moment obrotowy do 610 Nm.

W 1971 samochód po raz pierwszy wystartował w wyścigu, gdzie zaimponował wszystkim, od razu wygrywając w swojej klasie. „Red Pig” zasłynął jako „najszybszy sedan na świecie”. Auto rozpędzało się od 0 do 100 km/hw 4,2 sekundy, a jego prędkość maksymalna wynosiła 265 km/h.

2.Mercedes-Benz 300SL AMG (1974)

Kolejnym głośnym projektem AMG jest ulepszony Mercedes-Benz 300SL. Podstawowe sportowe coupe z drzwiami skrzydłowymi, uważane obecnie za klasykę, było przez cały rok poddawane remontom. Rzędowy 6-cylindrowy silnik zastąpiono 4,5-litrowym V8, zmieniono prawie każdy panel nadwozia i zainstalowano nowe wnętrze.

3.Mercedes-Benz 190E AMG (1984)

Na początku lat 80. popularność Niemieckich Mistrzostw Samochodów Turystycznych (DTM) zaczęła rosnąć i Mercedes-Benz postanowił zbudować swój samochód wyścigowy na bazie kompaktowego sedana 190E. Zamówienie na główne, „markowe” samochody trafiło do Coswortha, a AMG zaczęło produkować samochody dla prywatnych zespołów i to z dużym sukcesem. Co więcej, do produkcji 190E opracowano pakiet AMG Power Pack, który zwiększa moc o dodatkowe 30 koni mechanicznych.

4. Mercedes-Benz E-Klasse W124 „Młot” (1986)

W połowie lat 80. sława AMG wzrosła tak bardzo, że Mercedes-Benz zaczął traktować firmę tuningową jako własny oddział. W 1986 roku AMG wprowadziło sedana E-Klasse, przekształconego w samochód sportowy z 5,6-litrowym silnikiem V8 o mocy 385 KM. Samochód stał się znany jako „Młot” („Młot”), przyspieszył do 300 km/h i mógł konkurować z najlepszymi supersamochodami. Przyspieszenie do 100 km/h zajęło tylko 5 sekund, a to w przestronnym aucie z luksusowym wnętrzem i ogromnym bagażnikiem. Taki tuning nie pozostał niezauważony i AMG stało się jednym z liderów w dziedzinie poprawy osiągów samochodów.

5.Mercedes-Benz C36 AMG (1993)

W 1990 roku AMG oficjalnie połączyło się z Mercedes-Benz i rozpoczęło budowę swojego pierwszego samochodu produkcyjnego opartego na C-Klasse W202. Nowy C36 z 1993 roku był odpowiedzią na pojawienie się konkurenta, BMW M3 E36.

Dostrojony inline-6 ​​wyprodukował 276 koni mechanicznych, o 36 więcej niż M3. C36 stał się również pierwszym „pompowanym” modelem Mercedes-Benz w ciągu ostatnich kilkudziesięciu lat. W latach 1993-1997 zbudowano 5221 imponujących C36.

6.Mercedes-Benz SL73 AMG (1999)

Z zewnątrz SL73 wyglądał prawie dokładnie jak zwykły roadster SL-Klasse, ale pod maską znajdował się ogromny 7,3-litrowy silnik V12 rozwijający 525 koni mechanicznych. W ciągu dwóch lat zmontowano tylko 85 sztuk SL73 AMG, z których jeden należał do Horatio Pagani, twórcy Pagani Zonda.

7.Mercedes-Benz CLK GTR (1997)

Z myślą o uczestnictwie w serii FIA GT, Mercedes-Benz i AMG rozpoczęły kolejny wspólny projekt. W rezultacie powstał CLK GTR, pierwszy supersamochód niemieckiej firmy i wówczas najdroższy samochód na świecie. Wyróżniał się niesamowitą prędkością (330 km/h) i zaawansowaną technologią. Samochód odniósł ogromny sukces w wyścigach FIA GT i 24-godzinnym wyścigu Le Mans.

8. Mercedes-Benz G55 AMG (1999)

AMG słynie z tego, że potrafi wydobyć jak najwięcej z każdego modelu Mercedes-Benz, ale to G55 pokazał, jak szalone potrafią być niemieckie samochody. Słynny SUV G-Klasse ma ulepszone zawieszenie, wzmocnione hamulce i 5,4-litrowy 500-konny silnik V8.

W rezultacie powstał 2,5-tonowy SUV, który miał większą moc niż Ferrari 360 Stradale i przyspieszał od 0 do 100 km/hw 5 sekund. Modele „pompowane” Gelaendewagen G63 i G65 są nadal produkowane, w tym te z 6,0-litrowym silnikiem V12 o mocy 612 koni mechanicznych.

9. Mercedes-Benz SLS 63 AMG (2010)

Mercedes-Benz SLS AMG to samochód niezwykły z kilku powodów. Drzwi skrzydłowe i zaokrąglona rufa przypominają 300SL z lat 50., a 6,3-litrowy V8 to pierwszy AMG zbudowany od podstaw. Model był produkowany przez 4 lata iw tym czasie Mercedes-Benz stał się równorzędnym konkurentem dla Ferrari i Porsche.

10.Mercedes-AMG GT3 (2016)

Najnowsze opracowanie Mercedesa-AMG GT3 jest specjalnie dostosowane do wymagań wyścigowych. Podobnie jak poprzednie modele Mercedes-AMG GT, samochód posiada lekką karoserię z aluminium i włókna węglowego oraz nowy 6,2-litrowy silnik V8. Jest potężnym konkurentem dla Porsche 911 GT3, a także atrakcyjnym samochodem drogowym.

Niemieckie samochody Mercedes-Benz znane są nie tylko z dużej mocy i dużej prędkości. Firma dba również o środowisko. Również samochody z „celownikiem” na masce są konsekwentnie uwzględniane w ocenach.

Coroczny Międzynarodowy Salon Samochodowy w Genewie jest jednym z pięciu wiodących targów samochodowych na świecie. Jednym z najbardziej oczekiwanych wydarzeń jest premiera nowego pomysłu Mercedes-Benz - GLC Coupe.

W przeddzień otwarcia wystawy ( od 3 do 13 marca) postanowiliśmy zrobić krótką wycieczkę po historii salonu samochodowego i przybliżyć naszym czytelnikom największe innowacje firmy Mercedes-Benz, prezentowane w Genewie od 1924 roku.

Stoisko Benz na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Genewie, 1924

Pierwsze stoisko Mercedes-Benz po połączeniu Daimlera i Benz, 1926

Elegancja na kołach: stoisko Mercedes-Benz na Salonie Samochodowym w Genewie, 1928

Sukces: Stoisko Mercedes-Benz przykuwa uwagę odwiedzających targi, 1950

Technika będąca przedmiotem zainteresowania: Mercedes-Benz na targach motoryzacyjnych w Genewie w 1952 r.

Skład: Mercedes-Benz 170, 220 i 300 (od lewej do prawej), 1952

Zawrotny sukces: Mercedes-Benz zaprezentował wóz strażacki z drabiną wychylną, 1954

Trendsetter: Mercedes-Benz 220 Ponton, 1954

Wysokiej jakości samochody z Niemiec: Mercedes-Benz prezentuje modele 300 i 190 SL, 1954

W świetle reflektorów: duże Mercedes-Benz Coupe na 31. Salonie Samochodowym w Genewie, 1961 r.

Moc pod maską: Mercedes-Benz Coupe na wystawie, 1968

Przyciągający wzrok: eksperymentalny Mercedes-Benz 111, 1970

Efekt magnesu: prezentacja Klasy S i SL na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Genewie, 1973 r.

Bezpieczeństwo przede wszystkim: na targach motoryzacyjnych w Genewie w 1974 roku Mercedes-Benz zaprezentował rozbity samochód z nienaruszonym przedziałem pasażerskim, a także ESV 22, eksperymentalny, bezpieczny pojazd

Silniki i technologia: pokaz motoryzacyjny w 1975 r.

Przestronny: pierwszy kombi z serii Mercedes-Benz S 123, 1978

Sukces samochodu sportowego: luksusowe sportowe coupe stało się główną atrakcją wystawy, 1980

Przejrzysta struktura: prezentacja Mercedesa na Salonie Samochodowym w Genewie, 1981 r.

Początek nowej ery: Mercedes-Benz 190 („Baby-Benz”) został wystawiony wraz z serią 123 i modelami klasy S (W126) w Genewie w 1983 r.

Kompaktowa dynamika: Mercedes-Benz 190 E 2.3-16 na Salonie Samochodowym w Genewie, 1984 r.

Ciekawe dla młodzieży i osób w podeszłym wieku: Mercedes-Benz 300 D zaprezentowany publiczności na wystawie w 1985 r.

W szeregach: Mercedes-Benz na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Genewie, 1987 r.

W centrum uwagi: Mercedes-Benz SL (R129) na Salonie Samochodowym w Genewie w 1989 r.

Moc: wersja Mercedes-Benz 600 SEL (Klasa S, W140) z długim rozstawem osi na pokazie w 1991 roku

Światowa premiera: Mercedes-Benz przedstawia cztery reflektory, 1993

Przyszłościowy: samochód koncepcyjny zaprezentowany na wystawie w 1996 roku stworzył pierwsze wrażenie nowej Klasy M Mercedes-Benz

Nowy model: Mercedes-Benz zaprezentował Klasę A podczas Salonu Samochodowego w Genewie w 1997 roku

Różnorodność: od klasy A do SL - Mercedes-Benz wprowadził całą gamę modeli, 1998

Przyjemna atmosfera: Mercedes-Benz zawsze wita gości na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Genewie specjalnie zaprojektowanym stoiskiem, 1998

Światowa premiera: Mercedes-Benz CLK, 1998

Pytanie: jak wyobrażasz sobie przyszłość samochodów? Odpowiedź: zarozumiały, jak CL. Nowe coupe od Mercedes-Benz, 1999

Atrakcyjny dla wszystkich zmysłów: takie było motto firmy na targach w 2000 roku. Mercedes-Benz przedstawia Klasę E, CL, CLK, SLK i SL

Niesłabnące zainteresowanie: Klasa A przyciągnęła również ogromne tłumy na Salonie Samochodowym w Genewie w 2001 roku

Najbliżsi sąsiedzi: Mercedes-Benz zaprezentował swoje nowe produkty obok Chryslera i Jeepa, 2002 r.

Pod jednym dachem: podczas Salonu Samochodowego w Genewie w 2003 roku Mercedes-Benz i Smart zaprezentowały swoje oferty obok siebie

Łamigłówka: Korzystając z wyrafinowanego projektu stoiska, Mercedes-Benz odpowiadał na pytania dotyczące mobilności, 2003 r.

Estetyka: Mercedes-Benz na wystawie, 2004

Slick: Stoisko Mercedes-Benz na Salonie Samochodowym w Genewie zawsze przyciągało tłumy, 2005 r.

W centrum uwagi: Mercedes-Benz 2005

Trochę więcej dowiesz się tutaj.

Jak wiecie, Karl Benz i Gottlieb Daimler wymyślili samochód, ciężarówkę i motocykl, więc Mercedes-Benz lubi podkreślać, że najlepiej wiedzą, jak robić samochody. Dziś przypomnieliśmy sobie niezwykłe kreacje mieszkańców Stuttgartu.

Delikatnie mówiąc, nie jest to najdoskonalszy samochód. I nie najszybszy i nie najwygodniejszy. I pojawił się jeszcze przed fuzją Mercedesa i Benz. I na zewnątrz nie różnił się zbytnio od wózka. Ale jest jeden bardzo ważny niuans - to pierwszy samochód na świecie. To Patent Motorwagen (sama nazwa oznacza „patent wagonu samochodowego”), który pozwala mieszkańcom Stuttgartu z dumą powiedzieć, że to oni wynaleźli samochód.

Doładowanie napędu lub po prostu sprężarka to jednostka, która wyróżnia Mercedes-Benz na tle innych producentów, ponieważ samochody ze Stuttgartu nagle stały się najszybszymi i najmocniejszymi w całej Europie. Kompresor Mercedes-Benz 500 i 700 ponownie sprowadził markę na pierwsze role na świecie, a najbardziej luksusowym i pożądanym wśród nich był 540K (W29) z nadwoziem typu roadster.

Jego 8-cylindrowy rzędowy silnik o pojemności 5,4 litra wytwarzał 180 KM, co pozwalało mu przyspieszyć do 170 km/h – to ogromna prędkość jak na standardy z 1936 roku. Co więcej, supersamochód z końca lat 30. rozpędzał się do 160 km/h w zaledwie 1/4 mili! I to pomimo wagi 2,3 tony.

W dodatku jest to najdroższy Mercedes-Benz w historii – promotor Formuły 1 Bernie Ecclestone w 2011 roku zapłacił za niego fantastyczne 11 770 000 $ srebra! Po co są te pieniądze? Po pierwsze piękno, a po drugie na wyłączność – zbudowano przecież tylko 25 roadsterów.

Mercedes-Benz 600 (W100). Teraz, aby wejść do segmentu ultraluksusowego, Daimler AG zmuszony jest korzystać z marki Maybach, ale w latach 1963-1981 najfajniejszym samochodem na świecie był Mercedes-Benz bez submarek. Cztero- i sześciodrzwiowe sedany, limuzyny i Landau 600 Grosser Mercedes (W100) stały się żywym symbolem czasów, gdy samochody z trójramienną gwiazdą stały obok Rolls-Royce'a i Bentleya.

W100 imponował nie tylko solidnym wyglądem i rozmiarami, ale także techniczną perfekcją. Zawieszenie pneumatyczne, hydrauliczny napęd szyb, szyberdachu, pokrywy bagażnika, a nawet drzwi, 8-cylindrowy silnik M100 6,3 w kształcie litery V z wtryskiem mechanicznym 250 KM. a z momentem obrotowym 500 Nm 4-biegowy automat Mercedes-Benz wyglądał jak kosmita z innej planety na tle konserwatywnego Rolls-Royce'a.

Nic dziwnego, że na świecie praktycznie nie było dyktatora, miliardera, handlarza narkotyków czy monarchy (z wyjątkiem angielskiej królowej, która z oczywistych względów preferowała Rolls-Royce'a), w którego garażu nie było W100. A dla Papieża wypuścili nawet samochód z tronem zamiast tylnej kanapy.

Nie ma na świecie bardziej udanego dużego roadstera niż Mercedes-Benz SL, a prawie każda generacja tego modelu przeszła do historii. Pierwszy SL był sportowym autem 300SL Gullwing bez dachu i oryginalnych drzwi, od razu stał się popularny, druga generacja - legendarna Pagoda okazała się jeszcze bardziej udana, ale ostatecznie trzecia generacja z fabrycznym indeksem R107 podbił świat i zniszczył wszystkich konkurentów.

Został wyposażony w sześciocylindrowe rzędowe silniki o pojemności 2,8 i 3,0, a także V8 o pojemności 3,5, 3,8, 4,2, 4,5, 5,0 i 5,6 litra. Roadster trzeciej generacji był produkowany od 1972 do 1989 roku – dłużej w historii marki na linii montażowej pozostała tylko Klasa G! Co więcej, lojalność nabywców roadstera była tak duża, że ​​pozostał on na linii montażowej, nawet gdy w 1981 roku coupe z platformą C107 ustąpiło miejsca bardziej nowoczesnemu C126.

W czasie, gdy R107 pozostawał w produkcji, sedan W114 na platformie, na której został zbudowany, został zastąpiony przez W123, a następnie przez W124! Tak, tak, pomimo litery S w nazwie, roadster został zbudowany na bazie ówczesnej klasy E. W ciągu zaledwie 18 lat zbudowano 237 287 roadsterów.

Komfort, status, najwyższa jakość wykonania, niezniszczalność i zaawansowane technologie – takie były Mercedesy w latach 70-80. A absolutnym ucieleśnieniem tych cech był W123, który przeniósł je do mas. W Stuttgarcie dopiero zaczynali myśleć o stworzeniu bardziej kompaktowych modeli i nie było mowy o spadku jakości.

123. był marzeniem i symbolem życiowego sukcesu każdego Europejczyka, symbolem niemieckiej solidności i jakości. Niemieccy taksówkarze nawet strajkowali, domagając się dalszej produkcji modelu! Być może to właśnie W123 stał się ostatnim Mercedes-Benz z milionowymi silnikami.

Pomimo tego, że klasa E z tyłu W124 i klasa C z tyłu W203 nie wystarczyły, aby osiągnąć wynik W123, ten konkretny samochód to najpopularniejszy Mercedes-Benz w historii - 2 696 514 znalazły swoich nabywców w latach 1976-1985 sedany, kombi i coupe.

W historii marki Stuttgart było wiele niepowodzeń, ale tylko raz doprowadziło to do powstania jednego z najbardziej legendarnych samochodów w historii Mercedes-Benz – SUV-a W460. Początkowo Geländewagen został opracowany dla armii irańskiej na rozkaz szacha Mohammeda Rezy Pahlavi, ale w 1979 roku w kraju wybuchła islamska rewolucja i rozkaz został odwołany.

Dla Bundeswehry G-Wagen okazał się drogi, a Niemcy musieli pilnie zastanowić się, jak sprzedać SUV-owi cywilom. W 1990 roku Klasa G została podzielona na dwie rodziny: Spartan W461 i bardziej luksusową W463. Tak więc Geländewagen wraz z Range Roverem można uznać za jednego z twórców segmentu luksusowych SUV-ów.

Z czasem pod maską pojawiły się V8, a nawet V12, do oferty dodano wersje AMG, a niemieckiej armii udało się znaleźć budżet na zakup SUV-ów Mercedesa. Klasa G była beznadziejnie przestarzała 20 lat temu, kilka razy model miał zostać wysłany do spoczynku, ale udana zmiana stylizacji z 2012 roku podniosła popyt do nieba.

Klasa S z tyłu W126 nie stała się tak znaczącym samochodem w Rosji, jak jego zwolennicy, ale w historii marki ten konkretny sedan zawsze pozostawał najlepszy. Tak, nie miał V12, 7-litrowego silnika i wersji Pullmana, ale to w tym pokoleniu chwała flagowego Mercedesa sięgnęła zenitu.

W126 był oferowany z czterema rzędowymi szóstkami o pojemności 2,6, 2,8, 3,0 i 3,5 litra, V8 3,8, 4,2, 5,0 i 5,6, a także z turbodoładowanymi silnikami wysokoprężnymi 3,0 i 3,5. Klasa S otrzymała również wersję z wydłużonym rozstawem osi. W126 to jeden z pierwszych samochodów opracowanych według współczesnych kanonów - testów zderzeniowych, dmuchających w tunelu aerodynamicznym. Swoją drogą to właśnie na nim ABS pojawił się po raz pierwszy w historii.

Najbardziej niezawodny, najwygodniejszy, najbardziej zaawansowany i, co najważniejsze, najpopularniejszy – od 1982 do 1991 roku W126 sprzedano 818 046 egzemplarzy. Dla porównania drugą najpopularniejszą Klasą S w historii jest W221, którą nabyło… tylko 516 000 klientów!

Oczywiście to nie tylko mocne strony Mercedes-Benz doprowadziły do ​​tego sukcesu, ale także słabości jego konkurentów. BMW serii 7 w latach 80. wciąż było dość skromnym autem, cała marka Lexus była dopiero w planach, a Audi nie zebrało jeszcze sił, by wejść do segmentu wykonawczego, więc ludzie sukcesu po obu stronach oceanu po prostu mieli bez wyboru.

1. miejsce: 4-drzwiowy sedan. Główną i najbardziej oczywistą zaletą takiego nadwozia jest oszczędność co najmniej 100 000 rubli w porównaniu z innymi modyfikacjami. Dlatego na pierwszym miejscu stawiamy sedana, choć ustępuje kombi pod względem miejsca na kanapie i ładowności.

2. miejsce: kombi. Ta opcja jest znacznie bardziej funkcjonalna niż sedan, a dzięki rozkładanej sofie pozwala przewieźć do półtora metra sześciennego ładunku. Niestety jedynym silnikiem, z którym taka klasa C jest sprzedawana w Rosji, jest podstawowa jednostka napędowa o pojemności 1,6 litra, która jest dostarczana z wersją C180. To prawda, że ​​jest również optymalny. A najbardziej nieprzyjemną rzeczą jest to, że na nasze kombi klasy premium, w przeciwieństwie do Europy, jest bardzo mało popytu, a później będzie dość trudno sprzedać taki samochód.

3 miejsce: 2-drzwiowe coupe. Najmniej praktyczny korpus. Coupe ma najskromniejszy bagażnik i niezbyt wygodny dostęp do tylnego rzędu siedzeń, gdzie zamiast pełnowymiarowej sofy zainstalowane są dwa osobne krzesła. Ponadto coupe jest droższe od sedana o ważkie 130 000 rubli - jeśli mówimy o modelu C180. Jednak podstawowy silnik nie jest najlepszym wyborem dla samochodu z roszczeniem sportowym.

Jaka konfiguracja?

Wszystkie samochody są sprzedawane w dość lukratywnej „Edycji Specjalnej”. Nawet podstawowa wersja "Klasyczny" jest bogato wyposażony: siedem poduszek powietrznych, ABS, ESP, bixenon, system audio MP3, dwustrefowa klimatyzacja, akcesoria z pełną mocą, czujniki światła, deszczu i ciśnienia w oponach, skórzane wnętrze, światła do jazdy dziennej i przeciwmgielne, skrzynia korbowa, podgrzewane przednie fotele i 16-calowe felgi aluminiowe. Czego chcieć więcej dla optimum? Wybierając podstawowy silnik i wyposażenie, zaoszczędzisz przyzwoitą kwotę, z których część możesz sobie pozwolić na kilka opcji. Zalecamy przyjrzenie się 17-calowym felgom, systemowi monitorowania martwego pola i pakietowi AMG Sports, dzięki czemu samochód jest bezpieczniejszy i poprawia jego wygląd.

Kompletny zestaw "Classic" / "Elegance"

Następujące poziomy wyposażenia to - „Awangarda” oraz Elegancja- ustawiony domyślnie dla C250 i C300, a podstawowe wersje benzynowe i wysokoprężne można ulepszyć do tego poziomu za dodatkowe 126 567 zł. Nie możemy przyznać się do tak rozsądnej dopłaty, bo za te pieniądze dostaniesz tylko podłokietnik z podwójnym uchwytem na kubek, uszlachetnioną skórę na kierownicy i dźwigni zmiany biegów, a także szereg zewnętrznych ozdób. Osiągi te niewiele się od siebie różnią: „Avangard” ma aluminiowe wstawki w kabinie i 17-calowe felgi, podczas gdy „Elegance” opiera się na drewnianym wystroju wnętrza, a koła są o cal mniej. Owszem auta te wyglądają lepiej niż podstawowy "Classic", ale cena jest zbyt wysoka.

W C300 z napędem na cztery koła znajdziesz między innymi system nawigacji Command-Online z 7-calowym kolorowym wyświetlaczem na panelu środkowym i elektrycznie sterowane przednie fotele z pamięcią.

sprzęt AMG

Właściwie całe piękno С63-AMG tego samochodu to potężny silnik V8 o mocy 457 KM, który zamienia Klasę C w supersamochód. Ta wersja jest wyposażona w sportowe podwozie z blokadą mechanizmu różnicowego, dynamiczne fotele z syntetycznej skóry i podsufitkę z czarnej tkaniny, system audio Harman-Cardon, 3-strefową klimatyzację oraz bezkluczykowy system otwierania i uruchamiania pojazdu.

Pomimo obecności „Special Series” Niemcy oferują ogromną liczbę opcji, wśród których są prawie dwa tuziny rodzajów samych tarcz kół.

Który silnik?

1. miejsce: C180 (1,6 l, 156 KM). Nie dajcie się zmylić skromnymi danymi technicznymi: dla dużej metropolii o dużym natężeniu ruchu ten silnik jest więcej niż wystarczający, a na autostradzie pozwoli bez przemocy wyprzedzać układ nerwowy. Ale najważniejsze jest to, że zaoszczędzisz co najmniej 150 000 rubli w porównaniu z C250.

2. miejsce: C220 CDi (2,2 l, 170 KM). Bazowy olej napędowy jest o dziesięć tysięcy droższy niż model benzynowy C250, a znaczne 160 000 rubli oddziela go od optimum. Ten silnik ma doskonałą przyczepność, ale jego piękno to nie tylko to. Główną zaletą silnika wysokoprężnego jest wydajność. Ponadto umiarkowana pojemność pozwoli Ci nie popaść w znaczne marnotrawstwo, płacąc roczny podatek transportowy.

3 miejsce: C250 (1,8 l, 204 KM). Przyzwoity silnik, ale jego możliwości nie rekompensują wysokiej ceny. Chociaż jest nieco tańszy od bazowego oleju napędowego, koszt posiadania takiego samochodu będzie ostatecznie wyższy (paliwo plus podatki).

4 miejsce: C250 CDi (2,2 l, 204 KM). To wciąż ten sam silnik wysokoprężny o pojemności 2,2 litra, ale zdobył drugą turbinę, która wydobyła z silnika dodatkowe 34 „konie”. Do obciążenia tego silnika wykorzystywany jest napęd na wszystkie koła. Jednak za te bonusy będziesz musiał dużo zapłacić - 130 000 rubli.

5 miejsce: C300 (3,5 l, 250 KM). Jeśli uważasz, że prawdziwy Mercedes powinien być z silnikiem V6, to C300 jest najtańszym sposobem na jego zdobycie. Oprócz doskonałej dynamiki i bogatszej konfiguracji otrzymasz także napęd na cztery koła 4-Matic.

6 miejsce: C63-AMG (6,2 l, 457 KM). Niesamowita wydajność za wygórowaną cenę: za trzy i pół miliona dostajesz 457 „koni” i 600 niutonometrów. To prawda, że ​​w naszym kraju nie ma tak wielu dróg, na których będzie można wyzwolić potencjał tego silnika.

Który dysk?

Klasa C może być nie tylko napędem na tylne koła. Opatentowany system 4-Matic rozdziela moment obrotowy między osie w stosunku 45:55, ale w razie potrzeby może również przenieść cały moment obrotowy silnika na jedno koło. Najbardziej przystępną opcją napędu na wszystkie koła jest C250 CDi, który jest o 240 tysięcy droższy od optymalnego. Benzyna С300 jest mocniejsza, ale jest wyceniana jeszcze wyżej - 570 000 rubli w porównaniu z wersją С180.

Jaki kolor?

Zdecydowaliśmy:

Optymalną klasą C, naszym zdaniem, jest podstawowa C180, która kosztuje 1 420 000 rubli. Takie auto można ozdobić 17-calowymi kołami, systemem monitorowania martwego pola oraz pakietem sportowym AMG. I tak: pamiętaj, że dealerzy są teraz przepełnieni zeszłorocznymi samochodami, które są w sprzedaży ze znacznymi zniżkami. Co więcej, u niektórych sprzedawców nadal można znaleźć bardzo atrakcyjny model C200, który nie jest już dostarczany do Rosji.

Leave a Comment