Niezniszczalne samochody - ranking najbardziej trwałych aut

Miejsce I - Audi A4 (B5) i Volkswagen Golf IV

Nie jest to zbyt odkrywcze: wozy niemieckiego koncernu Volkswagen to auta, które królują na listach popularności portali ogłoszeniowych. Niski poziom awaryjności, trwałe silniki Diesla (1.9 TDI) i mocne benzyny o pojemnościach 1.8 czy 1.6 przez lata nie sprawiają problemu. Można powiedzieć, że w kwestii samochodów z lat 1999-2010 nie wydamy fortuny na naprawy, a części będą zarówno tanie, jak i łatwo dostępne.

REKLAMA

Uwaga na rdzewiejące egzemplarze! Istnieje opinia, że korozja wkrada się w egzemplarze, które ucierpiały w kolizjach. Nawet jeśli cena jest okazyjna, trudno, aby inwestować kilkanaście tysięcy złotych w kruszący się wóz.

Miejsce II - większa Skoda, mniejszy Seat

Geny Golfa i Audi będzie mieć również Skoda Octavia i Fabia II generacji (dostępne także w wersji kombi). Szukając tych modeli, znajdziemy wiele ofert, które będą opiewać na raptem kilka tys. złotych i doskonale sprawdzą się jako pierwsze auto, albo jeśli potrzebujesz niezawodnego samochodu do celów transportowych czy roboczych. Alternatywą może być Seat Leon o nieco sportowym zacięciu. We wszystkich autach znajdziemy porządne silniki i solidne zawieszenie. Przy zakupie zwracajmy uwagę na rok produkcji. Wiele z wymienionych aut było produkowanych przez lata, a najnowsze będą miały nieco nowocześniejsze wnętrze.

Miejsce III — Toyota Corolla i inne za 20 tys. złotych?

Za niewielką kwotę znajdziemy nie tylko Audi czy Volkswagena. Niskie ceny na rynku wtórnym ma też Toyota, która posiadając silnik benzynowy 1.3, 1.4 czy 1.6 odwdzięczy się jazdą bez problemów i trosk. W kwocie do dwudziestu tysięcy złotych dostępna jest m.in. Toyota Yaris (z podobną gamą silników). Eksploatacja Toyoty to zazwyczaj rzadkie awarie silnika i reszty samochodu. Wśród konkurencyjnych marek na uwagę zasługuje BMW serii 3 czy Volvo (koniecznie z dieslem). Dobre ceny ma też Mercedes klasy B (mało awaryjny Diesel o pojemności 2.0), a także Honda Accord VI (najlepiej z jednym z benzynowych silników 1.8 lub większym — dwulitrowym).

Miejsce IV — perełka dla ciekawskich z przebiegiem ponad 200 tys. km

Auto z historią i dużym przebiegiem? Zorientowani w świecie Mercedesa na pewno docenią słynny model W123, przez który swego czasu marka o mało nie zbankrutowała. Auta zasilane dieslem to synonim beztroskiej eksploatacji. Na polskim rynku znajdziemy niewiele podobnych pojazdów, ale każdy z nich to prawdziwa perełka. Następca - W124 nie dorównywał już trwałością słynnej "beczce".

Miejsce V — Mazda 323

Rozważając małe modele zwróćmy uwagę na używane kompakty, m.in. w postaci modelu 323. Choć mówi się, że koszty części bywają wysokie, rzadko są rzeczywiście potrzebne. Jeśli trafisz na auto z jednostkami benzynowymi 1.3 lub 1.5 nie będziesz musiał często odwiedzać mechaników. Te japońskie auta cierpiały co prawda na korozję, ale z ekonomicznego punktu widzenia wciąż warto je kupić.

Podsumowanie

Polski rynek aut z drugiej ręki pęka w szwach. Kierowcy najczęściej wybierają popularne wozy z "góry" naszego rankingu. Musimy pamiętać, że koszt pojazdu to nie tylko cena zakupu. Dodajmy ewentualne stawki za naprawy i elementy zamienne. W przypadku popularnych modeli jak Golf, Octavia czy Yaris dostaniemy wiele zamienników, a także samochodów-dawców. Mniej prawdopodobne będzie znalezienie nietypowych elementów do niepopularnych lub starszych egzemplarzy marek takich jak Volvo.

Przed zakupem sprawdźmy stawki za naprawę najczęstszych usterek. Koło dwumasowe czy wtryskiwacze w niemieckim wozie naprawimy prawie wszędzie. Bardziej skomplikowane w budowie samochody, jak np. Suzuki Grand Vitara (ze względu na napęd 4x4) może sporo kosztować. Trudniej dostępne mogą być też zamienniki (lub oryginały) do wspomnianego Mercedesa W123 i innych, wiekowych konstrukcji.

Serwis Peugeot. Jakie są typowe usterki tej marki?

Serwis Peugeot. Jakie są typowe usterki tej marki?

Peugeot to jedna z najbardziej znanych francuskich marek samochodów. Powstała w 1810 roku, a w połączeniu z marką Citroën tworzy koncern PSA. Wiele modeli tej marki zdobywało tytuł samochodu roku. Peugeot słynie z bardzo trwałych silników wysokoprężnych i nowoczesnej stylistyki. Peugeot 2008 oraz 3008 znalazł się na czele rankingu najmniej awaryjnych aut. Niemniej jednak, jak każda marka posiada również słabe strony. Sprawdźmy, z jakich powodów wizyta w serwisie peugeota może okazać się konieczna?

Serwisowanie Peugeota 206 i Peugeota 207

Marka Peugeot cieszy się bardzo dużą popularnością wśród konsumentów, a wpływ na to ma przede wszystkim adekwatny stosunek jakości do ceny. Serwis Peugeot należy odwiedzać regularnie i na bieżąco dokonywać przeglądów technicznych. Zagwarantuje nam to długą żywotność pojazdu i bezpieczeństwo jego eksploatacji. Serwis Peugeot okaże się także pomocny w razie nagłych usterek.

Jakie są najczęstsze awarie samochodów tej marki? W przypadku legendarnego Peugeota 206 najwięcej kłopotów sprawia zawieszenie. Szczególnie trzeba uważać na łożyska wahaczy i stabilizatorów oraz amortyzatory. Powszechną usługą serwisową jest wymiana tylnej belki. Użytkownicy wspominają także o awariach przełączników kierunkowskazów. Peugeot 207 z kolei często odwiedza serwis w związku z usterkami układu chłodzenia, który miewa problemy ze szczelnością. Należy zwrócić szczególną uwagę na klocki i tarcze hamulcowe. Tradycyjną usterką, którą zajmują się serwisy Peugeota są również kłopoty z instalacją elektryczną, bardzo podatną na działanie wilgoci.

Serwisowanie Peugeota 307, 308 i 407

Peugeoty 307 pojawiają się w serwisach zazwyczaj ze względu na turbosprężarkę, która często ulega zatarciu. Związane jest to z wadliwym układem smarowania. Troska o ten element jest szczególnie istotna w silnikach Diesla. Wymianie często podlega także regulator ciśnienia paliwa. Podobnie, jak w innych modelach marki – usterki mogą także dotyczyć wrażliwej na warunki atmosferyczne instalacji elektrycznej. Peugeoty 308 uznawane są za jedne z najmniej awaryjnych modeli marki, niemniej może zdarzyć się konieczność wymiany elektrycznej pompy wspomagania lub regeneracji przekładni kierowniczej. Serwis Peugeota 407 również zazwyczaj związany jest z turbosprężarką i przekładnią kierowniczą. Tradycyjnie może zawodzić także elektronika. Serwis Peugeota będzie niezbędny, gdy czujniki ESP czy temperatury zaczną szwankować. Użytkownicy starszych modeli marki powinni również zwrócić uwagę na zawory hamulcowe, korozję rur wydechowych oraz stopień zużycia przegubów zawieszenia. W przypadku wątpliwości co do stanu technicznego któregoś z wymienionych elementów – warto wybrać autoryzowany serwis Peugeot i dokonać niezbędnych napraw.

Tesla z potencjałem do produkowania co najmniej 1,9 miliona samochodów rocznie. BMW i Mercedes powinny zadrżeć • SAMOCHODY ELEKTRYCZNE – www.elektrowoz.pl

W trakcie prezentacji wyników finansowych II kwartału 2022 roku Tesla ujawniła swoje moce przerobowe w poszczególnych fabrykach. Giga Szanghai zanotowała skok o kilkadziesiąt procent w górę, również Giga Berlin i Giga Texas okazały się mieć całkiem spory potencjał. W idealnych warunkach producent powinien być w stanie wytwarzać co najmniej 1,9 miliona samochodów rocznie.

Wydajność Tesli zbliża się do poziomów BMW i Mercedesa

Zgodnie z ostatnim raportem finansowym, Tesla jest dziś w stanie produkować w poszczególnych fabrykach (źródło):

Fremont, Kalifornia (Stany Zjednoczone) – 100 000 Modeli S i X plus 550 000 Modeli 3 i Y,

Giga Shanghai (Chiny) – ponad 750 000 Modeli 3 i Y (skok z 450 000!),

Giga Berlin (Niemcy) – ponad 250 000 Modeli Y,

Giga Texas (Stany Zjednoczone) – ponad 250 000 Modeli Y,

W SUMIE co najmniej 1,9 miliona wszystkich aut.

Jest to maksymalna wydajność wszystkich zakładów przy założeniu optymalnego przepływu materiałów, braku przerw wywołanych choćby koronawirusem itp. Dla porównania: w 2019 roku Mercedes sprzedał 2,34 miliona samochodów osobowych, w 2020 – 2,16 miliona. Cała Grupa BMW w 2019 roku informowała o wprowadzeniu na rynek 2,52 miliona aut, w tym 2,17 miliona pojazdów marki BMW. Tesla zbliżająca się do granicy 2 milionów to Tesla w bezpośredniej okolicy tych dwóch niemieckich marek, oczywiście pod warunkiem, że zdoła sprzedać i dostarczyć wszystkie wytworzone przez siebie auta, bo produkcja to nie to samo, co sprzedaż.

W najnowszym raporcie finansowym Cybertruck, Tesla Semi i Roadster nadal mają osobne kategorie, więc nie wliczają się do powyższych liczb. Obok nich pojawiło się też Robotaxi & Others, uprzednio zwane Przyszłym Produktem (ang. Future Product).

Giga Shanghai pod koniec kwartału miała zanotować „rekordową miesięczną produkcję”, a modernizacja sprzętu ma pozwolić na dalsze zwiększanie tempa wytwarzania aut. Giga Texas jest już w stanie wytwarzać pakiety bateryjne oparte na ogniwach 2170, czego jeszcze półtora roku temu nawet nie planowano. Co ciekawe, okazuje się, że nawet zakłady w Fremont, które Musk określał wcześniej mianem znajdujących się na granicy swoich możliwości, teraz mogą być w stanie zwiększyć swoją wydajność.

Ocena ogólna

Leave a Comment