Najbezpieczniejsze samochody roku. Kryteria bezpieczeństwa pojazdu. Ustalamy bezpieczne miejsce.

Ranking najbezpieczniejszych samochodów 2016

Jedna z najbardziej autorytatywnych organizacji przeprowadzających testy zderzeniowe, Euro NCAP, opublikowała ranking najbezpieczniejszych samochodów na rok 2016. Sugerujemy zapoznanie się z załączoną listą i filmem najbardziej udanych testów zderzeniowych.

Na początek przypominamy, że niezależna komisja Euro NCAP sprawdza wszystkie samochody według następujących kryteriów:

Luksusowe SUV-y średniej wielkości Naszym celem jest zbliżenie się do zera obrażeń i bycie najbezpieczniejszą fabryką na świecie. Przemysł samochodowy. Osiągniemy to, jeśli nadal będziemy prosić naszych pracowników o zgłaszanie obaw związanych z bezpieczeństwem i nadal będziemy przedstawiać pomysły, które poprawią sytuację. Ale biorąc pod uwagę średnią branżową, nasze bezpieczeństwo jest o 32% gorsze. Za bardzo zależy nam na naszym zespole, żeby wracać. Ponieważ większość pojazdów opancerzonych nie krzyczy „Hej, zastrzel mnie, to nie ma znaczenia!”, ten samochód jest zdecydowanie zbyt bezczelny, aby znaleźć się w pierwszej dziesiątce. Przeciętny człowiek używa pojazdów do potrzeb transportowych, ale do niektórych Pojazd konieczne jest również zapewnienie bezpieczeństwa i ochrony. Gwiazdy, urzędnicy państwowi i polityczni, wywiad, wojsko, a nawet przestępcy używają pojazdów opancerzonych, aby zapewnić sobie bezpieczeństwo. Pojazdy te są przeznaczone do radzenia sobie z kulami, bombami i innymi środkami brutalnego ataku.

bezpieczeństwo kierowcy i pasażerów powyżej 18 roku życia;

ochrona dzieci i młodzieży;

ocena ryzyka urazów pieszych;

sprawdzanie aktywnych i systemy pasywne bezpieczeństwo.

Do udziału w teście zderzeniowym Euro NCAP wymagane są co najmniej cztery samochody każdego modelu:

za zderzenie czołowe z odkształcalną barierą przy prędkości 64 km/h;

w przypadku zderzenia czołowego z nieodkształcalną przeszkodą na całej szerokości pojazdu przy prędkości 56 km/h;

do bocznego testu zderzenia z ciężkim przedmiotem;

symulować zderzenie ze słupem.

Kryteria bezpieczeństwa samochodu Istnieje wiele typów pojazdy opancerzone, ale tylko niektóre z nich zaliczane są do najlepszych. Aby znaleźć się w tej kategorii, muszą spełniać kilka wymagań. Oczywiście muszą być trwałe z możliwością ochrony swoich mieszkańców przed różne środki ataki. Muszą też uważać podczas mieszania się z innymi pojazdami, aby nikt nie dowiedział się o rezerwacji. Ważnymi czynnikami są również styl i innowacyjność. Właściciel samochodu chce być bezpieczny, ale najprawdopodobniej chce też wyglądać stylowo.

Ocena najbezpieczniejszych dużych crossoverów 2016

Pięciogwiazdkowa ocena samochodu została zapewniona przez następujące wskaźniki:

bezpieczeństwo kierowcy i dorosłych pasażerów – 97 proc.;

pasażerowie poniżej 18 roku życia są chronieni przez 87 procent;

bezpieczeństwo pieszych, 72 procent;

aktywne systemy bezpieczeństwa sprawdziły się bez zarzutu – w 100 proc.

Szwedzi mogą być naprawdę dumni z poziomu bezpieczeństwa, jakie prezentuje Volvo XC90. Jedynym możliwym urazem, zgodnie z wynikami badań, może być uszkodzenie klatki piersiowej kierowcy w zderzeniu bocznym z twardą przeszkodą. Systemy aktywne bezpieczeństwo również okazało się na wierzchu – elektronika poradziła sobie z emulacją wszystkich standardowych trudności drogowych.

Aby chronić się przed wieloma możliwymi atakami, projekt musi być kreatywny i zwracać szczególną uwagę na wszystkie możliwe scenariusze ataków. Mając to wszystko na uwadze, oto lista 10 najlepszych pojazdów opancerzonych. Bardzo długa lista celebrytów i polityków, od Elizabeth Taylor i Elvisa Presleya po Fidela Castro i Idi Amina, korzystała z Pullmana jako preferowanego środka bezpiecznego transportu. Jest w stanie wytrzymać kule i materiały wybuchowe, a wnętrze ma możliwość pełnić funkcję bunkra. Pancerz pokryty na zewnątrz sprawia, że ​​pojazd jest w stanie chronić swoich pasażerów przed silnymi atakami. Fakt, że Phaeton był używany przez kanclerza Niemiec, urzędników europejskich, a nawet papieża, daje dobry występ o tym, jak bezpieczny jest ten samochód. Ten pojazd jest wyposażony w osłony balistyczne i prawie niemożliwe jest odróżnienie modelu opancerzonego od modelu standardowego.

Film z testu zderzeniowego Volvo XC90 w nowym nadwoziu:

Ocena bezpieczeństwa kompaktowych SUV-ów 2016

Stworzenie inżynierów ze Stuttgartu zdobyło 5 gwiazdek Euro NCAP:

dorośli pasażerowie i kierowca są chronieni w 95 procentach;

dzieci – o 89 proc.;

bezpieczeństwo pieszych szacuje się na 82 proc.;

systemy elektroniczne przyjdą na ratunek z prawdopodobieństwem 71 proc.

Wideo test zderzeniowy Mercedesa GLC 2016:

Jest to samochód wybierany przez rząd włoski, aw ostatnich latach zdobył całkiem sporo. Ale chociaż ludzie będą zwracać uwagę na markę, większość z nich nadal nie będzie wiedziała, na co patrzy. opancerzony samochód. Wiadomo, że nadwozie jest wykonane ze pancerza z kevlaru, a firma zbuduje każdy pojazd zgodnie z potrzebami i specyfikacjami klientów. samoprzylepna butla z gazem, a także ochrona podziemnego i bocznego granatu wybuchowego zapewniają, że pasażerowie tego samochodu będą całkowicie bezpieczni przed ładunkami wybuchowymi lub atakiem pilotów dużego kalibru.

Najbezpieczniejszy samochód rodzinny 2016 r

Samochód otrzymał 5 gwiazdek Euro NCAP za:

92% bezpieczeństwa kierowcy i dorosłych pasażerów;

82-procentowa ochrona dzieci w kabinie;

81 proc. bezpieczeństwa pieszych;

82% szans na pomoc systemy elektroniczne bezpieczeństwo.

Film z testu zderzeniowego Jaguara XE 2016:

Projektanci tego samochodu dużo myśleli o każdym możliwym scenariuszu i stworzyli samochód, aby chronić swoich pasażerów przed każdą sytuacją. Samochód ma nawet przełącznik, który zdetonuje materiały wybuchowe, aby je zdmuchnąć przednia szyba jako środek ewakuacji awaryjnej. Jeśli ktoś chce dokonać ataku gazowego na pasażera tego samochodu, nie uda mu się. Pojazd jest w stanie wytrzymać eksplozję z urządzenia przydrożnego, a ponadto istnieje system interkomu, który umożliwia pasażerom komunikację z innymi osobami na zewnątrz pojazdu bez otwierania drzwi lub zamykania okien.

Najbezpieczniejszy mały samochód 2016

Pięciodrzwiowy hatchback zdobył również 5 gwiazdek od niezależnych ekspertów Euro NCAP dzięki:

zapewnienie ochrony dorosłych pasażerów i kierowcy o 93 proc.;

przyzwoite bezpieczeństwo dzieci-pasażerów (85 proc.);

niskie ryzyko obrażeń pieszych (73 proc.);

sprawne działanie urządzenia elektryczne w 71 procentach przypadków.

Film z testu zderzeniowego Hondy Jazz/Fit:

Ten pojazd nie ma dodanego pancerza, jest zbudowany z pancerzem od samego początku. Wyposażony jest w alarm, który oprócz możliwości uruchomienia gaśnicy chroni również pasażerów przed wysokim poziomem gazu. Jest nawet dodatkowy schowek mieszczący dwa karabiny maszynowe dla osoby, która chce mieć większą kontrolę nad swoją samoobroną. Aby zwiększyć pokrycie, zarówno na dachu, jak i na podłodze dodaje się warstwę i stal balistyczną o grubości 3 mm. Szkło jest kuloodporne, opony płynnie pracują, a nawet zbiornik paliwa, chłodnica i akumulator są otoczone pancerzem ochronnym. Będzie chronić swoich pasażerów przed potężną bronią palną, materiałami wybuchowymi i atakami chemicznymi z góry i z dołu, a także może rozpędzić się od 0 do 60 mil na godzinę w ciągu 1 sekundy. Prędkość jest idealna do szybkiego przyspieszania, zwłaszcza gdy samochód jest atakowany. Samochód, który przewozi linię wolnego świata, jest jak bunkier na kołach, a także jest wyposażony, jak można sobie wyobrazić.

Najbezpieczniejszy minivan 2016

Na szczycie listy najbezpieczniejszych kompaktów 2016 roku znalazł się 5-gwiazdkowy Niemiec.

Dorośli pasażerowie i kierowca są chronieni w 88 proc.

Pasażerowie niepełnoletni – 89 proc.

Bezpieczeństwo pieszych oceniono na 71 proc.

Wbudowane systemy bezpieczeństwa reagują w 76 proc.

Wideo test zderzeniowy minivana Volkswagen Turan 2016 rok modelowy:

oprócz ochrona zewnętrzna, wnętrze jest uszczelnione, aby chronić je przed możliwym atakiem gazowym, a także zawiera zapas własnej krwi prezydenta. Ponieważ ten samochód jest przeznaczony do ochrony, wydaje się, że jego technologia, innowacyjność i design uczynią go najlepszym na świecie. Dokładamy wszelkich starań, aby nasze pojazdy spełniały wszelkie wymogi bezpieczeństwa oraz przeszły wszystkie procedury badań opracowane przez agencje ratingowe. Naszym głównym celem jest i zawsze było prawdziwe bezpieczeństwo. Bezpieczeństwo w mieście działa poprzez identyfikowanie potencjalnych zagrożeń na drodze, takich jak pojazdy, piesi i rowerzyści w określonych sytuacjach, w dzień iw nocy. Próby to powszechne i krytyczne sytuacje, które często skutkują ofiarami pieszych w prawdziwym świecie.

Dodatkowo we wspomnianej klasie można wyróżnić dużego minivana Forda Galaxy, który uzyskał odpowiednio 87, 87, 79 i 71 procent bezpieczeństwa w zakresie bezpieczeństwa kierowcy i pasażerów, dzieci, pieszych oraz systemów elektronicznych.

Film z testu zderzeniowego Forda Galaxy:

Dziecko wybiega z dwóch zaparkowanych samochodów na jezdnię po stronie pasażera pojazdu. Czy samochód inspirowany myśliwcami odrzutowymi i samochody wyścigowe wskaże drogę do większego bezpieczeństwa ruch drogowy w przyszłości. Osoba dorosła wbiega na jezdnię od strony kierowcy pojazdu.

Osoba dorosła wchodzi na jezdnię od strony pasażera pojazdu. Rezultatem jest opływowa kapsuła, której punktem wyjścia są samochody Formuły 1 i myśliwce odrzutowe. Rezultatem jest opływowa kapsuła, której punktem wyjścia są samochody Formuły 1 i myśliwce odrzutowe.

Najbezpieczniejszy samochód klasy średniej 2016

Wypróbowany i przetestowany 1.5d MT Premium, LHD uzyskał 5 gwiazdek w testach zderzeniowych dzięki:

84-procentowa ochrona kierowcy i pasażerów;

86 procent bezpieczeństwa dzieci;

91 procent bezpieczeństwa pieszych;

systemów bezpieczeństwa, które działają prawidłowo w 81 proc.

Test zderzeniowy Infiniti Ku 30 rok modelowy 2016 na wideo:

Projektanci i inżynierowie zawsze pracują z myślą o przyszłości, ale ważne jest, aby dokładnie określić, jak daleko „przyszłość” jest przed nami. Bieżące warunki jazdy i ograniczenia nałożone przez naszą obecną sieć dróg nie są określone. Jest to jednak możliwe, jeśli myślimy w wymiarach, w których przestrzeń jest nieskończona, a ruch można zorganizować i skierować na wiele poziomów. Będzie to wiązało się ze stworzeniem w pełni automatycznego systemu ruchu, obejmującego każdy element, ponieważ w dzisiejszych warunkach użytkownicy już teraz doświadczają trudności w obsłudze samochodu, odbieraniu instrukcji, ocenie sytuacji na drodze i podejmowaniu właściwych decyzji w tym samym czasie.

Najbezpieczniejszy roadster 2016

Jedynym zwycięzcą rankingu najbezpieczniejszych samochodów 2016, który nie otrzymał 5 gwiazdek, był reprezentant. Nowy zdobył tylko 4 gwiazdki ze względu na brak w standardzie automatycznego systemu hamowania awaryjnego i kolanowych poduszek powietrznych.

W przyszłości, gdy natężenie ruchu będzie większe, równoważenie tych zadań stanie się całkowicie niemożliwe. Z tego powodu z pewnością nadejdzie czas, kiedy wszyscy będziemy jeździć jako zwykli pasażerowie w pełni zautomatyzowanymi pojazdami. Rezultatem będzie świat, w którym pojazdy nie zderzają się już ze sobą ani przedmiotami, więc wypadki drogowe będą praktycznie nieznane. Cofnijmy się do dnia dzisiejszego i stwórzmy coś bezpiecznego dla czteroosobowej rodziny: dwojga rodziców i dwójki dzieci. Oczywiście musi mieć koła do użytku drogowego. Jego ogólny kształt jest również ważną cechą, ponieważ wpływa na takie czynniki, jak hałas, opór powietrza i zużycie paliwa, ale jest również ważny z punktu widzenia bezpieczeństwa.

W standardowych kryteriach roadster uzyskał 84, 80, 93 i 64 procent (kierowca i pasażerowie, dzieci, piesi, bezpieczeństwo czynne).

Test zderzeniowy nowa Mazda MX-5 4 generacje na wideo:

Według wyników testów zderzeniowych przeprowadzonych w tym roku z samochodami z gamy modelowej 2016, w tym roku zarobiło prawie 50 samochodów. 48 modeli otrzymało najwyższą ocenę bezpieczeństwa „TOP SAFETY PICK +”, a 13 nowych modeli otrzymało drugą najwyższą nagrodę „TOP SAFETY PICK”.

Czy to najbezpieczniejszy samochód na świecie? W czasie studiów był finalistą i zdobywcą nagród specjalnych w kilku międzynarodowych konkursach projektowych. Młody węgierski projektant motoryzacyjny Zsolt Tarnok opisuje dalej, co jego zdaniem jest niezbędne dla niezwykle bezpiecznego samochodu na drogach jutra. Jeśli uważasz, że zakupy były fajne, poczekaj, aż dostaniesz mnóstwo tych oficjalnych samochody państwowe z całego świata. Królowie, królowe, prezydenci i sułtani z całego świata z pewnością wiedzą, jak pływać ze stylem! Oto 20 najdroższych samochodów prezydenckich na świecie, które całkowicie cię zabiją!

Przypomnijmy, że aby otrzymać najwyższe oceny bezpieczeństwa, samochód musi otrzymać. Najcięższym testem dla każdego samochodu jest małe zachodzenie na siebie z przodu, które symuluje zderzenie czołowe samochodu w linii ukośnej (przesunięcie).

Według rzecznika IIHS, instytut powiadomił producentów samochodów na początku roku, że aby otrzymać najwyższą nagrodę i dostać się do niej, samochody muszą otrzymać tylko najwyższe noty we wszystkich testach. Wielu producentów samochodów usłyszało to wezwanie i zgłosiło do testów wiele niezawodnych i bezpiecznych pojazdów.

Jest wiele rzeczy do przemyślenia, jeśli chodzi o kupowanie samochodów. Chcesz czegoś stylowego i złożysz oświadczenie w podróży. Chcesz również wiedzieć, że będziesz bezpieczny na ciasnych zakrętach, ruszaj dalej duże prędkości i pokonywać skomplikowany teren. Co powiesz na zabawę i naukę podczas jazdy? Centra informacyjno-rozrywkowe i centra multimedialne stały się w dzisiejszych czasach powszechne, ale te dwadzieścia samochodów przeniosło to na wyższy poziom i jeszcze dalej! Do diabła, moglibyśmy praktycznie przenieść się do jednego z tych samochodów i nazwać go naszym nowym domem na kółkach. Od chłodziarek do wina po lodówki, telewizory o wysokiej rozdzielczości i wystarczająco dużo pasażerów dla nas i naszych najbliższych przyjaciół, te samochody mają wszystko.

Przypomnijmy, że w tym roku Instytut Ubezpieczeń bezpieczeństwo ruchu drogowego wprowadził nowe wymagania dot firmy motoryzacyjne którzy chcą, aby ich samochód zdobył najwyższą nagrodę „TOP SAFETY PICK+”. Od tego roku, zgodnie z nowymi standardami instytutu, najwyższy wynik w całości testów jest możliwy tylko wtedy, gdy samochód ma autonomiczny system unikania kolizji. układ automatyczny hamowanie awaryjne. Oznacza to, że pojazdy, które pomyślnie przeszły wszystkie testy zderzeniowe, ale nie mają autonomicznego układu hamulcowego, nie mogły początkowo zakwalifikować się do najwyższej nagrody.

Mamy nadzieję, że z przyjemnością przeczytasz o tych limuzynach i sedanach rządu wykonawczego. Możesz nie myśleć o Kenii, kiedy wyobrażasz sobie super drogie pojazdy dla kadry kierowniczej, ale przygotuj się na zaskoczenie. Maksymalna prędkość tej bestii wynosi 220 kilometrów na godzinę i występuje w dwóch wersjach: krótkiej rozstaw osi i długi rozstaw osi. Można założyć, że Włochy robią wszystko dobrze, jeśli chodzi o ich samochody wykonawcze. Potrafi dotrzeć prędkość maksymalna 222 kilometrów na godzinę i może osiągnąć moment obrotowy 240 Nm.

Ponadto od tego roku instytut wprowadził dwa nowe testy, które dokładnie sprawdzają, jak działają autonomiczne systemy hamowania awaryjnego. Warto zauważyć, że jeśli samochód, który uzyskał pozytywne oceny we wszystkich testach zderzeniowych podczas testu, ale otrzymał niezbyt dobre oceny podczas testów autonomicznego systemu hamowania awaryjnego, to samochód również nie otrzyma najwyższej nagrody IIHS.

Byłoby nam łatwo mieszkać w tym samochodzie. Podróżuj po kraju ze stylem i maksymalnym komfortem, nie wspominając już o większości wysoki poziom bezpieczeństwo, które Włochy mogą kupić! Japoński rząd nie bawi się. Ten luksusowy samochód jest wyposażony w kuloodporne wygląd zewnętrzny, przytulny kokpit i jest gotowy do lotu na pełnych obrotach. Na przednim siedzeniu pasażera znajduje się szyberdach, a samochód ładnie i łatwo zbliża się do wyspiarskiego kraju. Jazda na nim to marzenie, a być może jeszcze bardziej niesamowita jazda. Singapur jest jednym z hotspotów luksusu i klasy na świecie i jest jego oficjalnym maszyna stanowa nie zawiedzie. W stylowym białym kolorze model podniósł stawkę w porównaniu z poprzednimi wersjami dzięki jeszcze większej mocy i godnym pozazdroszczenia ulepszeniom.

ODNIESIENIE 1GAI.RU:Dwa nowe testy zderzeniowe, które testują system hamowania awaryjnego, wprowadzone przez IIHS w 2015 roku, przeprowadzane są odpowiednio przy 20 km/h i 40 km/h.

W których brały udział samochody z lat 2014-2015. Przypomnijmy, że w rankingu z 2015 roku 33 samochody otrzymały najwyższą nagrodę „TOP SAFETY PICK+”. Drugie co do ważności wyróżnienie otrzymało 38 samochodów „TOP SAFETY PICK”. Przez cały rok testowano nowe pojazdy. W rezultacie w tegorocznym rankingu z najwyższą nagrodą znajduje się obecnie 51 pojazdów i 48 pojazdów z nagrodą „TOP SAFETY PICK”.

Ocena bezpieczeństwa IIHS 2016 ma nieco inny obraz. Wiele aut z 2016 roku jest bezpieczniejszych niż modele z 2015 roku (pomimo faktu, że wiele modeli nie było poddawanych restylingom itp.) głównie dzięki poprawie sztywności nadwozia, co pozwala na lepszą ochronę kierowcy i pasażerów w zderzeniu czołowym z niewielkim zachodzeniem na siebie, oraz ze względu na pojawienie się elektroniki.

Na przykład pojazdy takie jak Nissan Maxima i Volkswagena Passata (kolejka 2016) uzyskały w tym roku dobrą ocenę w teście zderzenia czołowego przy małym nakładaniu się, podczas gdy w zeszłym roku w tym samym teście samochody uzyskały ocenę „dopuszczalną”. Nissan poprawił również ochronę pasażerów w przypadku zderzenia. plecy i przy przewracaniu się. Dokonano tego dzięki nowym zagłówkom i nowym mocowaniom siedzeń. W przypadku Nissana Maximy poprawiono wytrzymałość dachu (dobra ocena, gdy w zeszłym roku wytrzymałość dachu oceniono jako zadowalającą). a także autonomiczny system hamowania awaryjnego, za który oba samochody uzyskały dobre noty, co pozwoliło im uzyskać najwyższą nagrodę instytutu i wejść do rankingu najbezpieczniejszych samochodów 2016 roku.

Jakie samochody zostały wykluczone z rankingu „Najbezpieczniejsze samochody 2016”?

Mimo że większość nowych samochodów z roku na rok staje się coraz bezpieczniejsza i bardziej niezawodna, w tym roku niektóre popularne modele straciły tytuł najbezpieczniejszych samochodów, tracąc nagrodę „TOP SAFETY PICK +”. Tak więc, w porównaniu z ubiegłorocznym rankingiem, w nowej liście najbezpieczniejszych samochodów w 2016 roku brakuje ponad 20 modeli, które otrzymały w ubiegłym roku nagrodę bezpieczeństwa „TOP SAFETY PICK” oraz 4 samochody, które otrzymały najwyższą nagrodę „TOP SAFETY PICK +” na koniec zeszłego roku. .

Na przykład pojazdy takie jak Toyota Highlander i Sienna, które zdobyły w zeszłym roku nagrodę „TOP SAFETY PICK+”, straciły w tym roku tytuł najbardziej bezpieczne samochody, ponieważ wyniki badań zderzenia czołowego z niewielkim nałożeniem wykazały, że samochód i kierowca. Dlatego pomimo obecności awaryjnego autonomicznego układu hamulcowego w tych modelach samochody straciły najwyższą nagrodę instytutu.

Wypadł również z najwyższej oceny bezpieczeństwa w 2016 roku audi crossover Q3, ze względu na brak autonomicznej technologii hamowania. Odkąd IIHS zaostrzył wymagania do nagrody „TOP SAFETY PICK +”, samochód stracił tytuł najbezpieczniejszego.

Ponadto w ocenie bezpieczeństwa 2016 wyniki wszystkich testów nowych modeli nie są jeszcze dostępne: Mercedes-Benz klasy GLE (dawniej klasa M), Nissan Rogue i Nissan Sentra. Instytut nie zakończył jeszcze w pełni wszystkich testów tych pojazdów ze względu na ich niedawne wprowadzenie na rynek. W Następny rok Instytut na pewno sprawdzi niezawodność i bezpieczeństwo tych pojazdów, a jeśli pomyślnie przejdą testy, samochody pojawią się w najwyższej ocenie.

Końcowa ocena bezpieczeństwa 2016

Aby zakwalifikować się do konkursu TOP SAFETY PICK+ 2016, pojazd musi uzyskać dobre wyniki w teście zderzenia czołowego przy małym zachodzącym na siebie zderzeniu, dobrze w teście zderzenia czołowego z umiarkowanym zachodzeniem na siebie, teście zderzenia bocznego, przewróceniu, niezawodności zagłówków oraz najwyższa ocena dla autonomicznych systemów hamowania awaryjnego.

MINI SAMOCHODY

SAMOCHODY KOMPAKTOWE

TAŃSZE SAMOCHODY ŚREDNIEJ WIELKOŚCI

LUKSUSOWE SAMOCHODY ŚREDNIEJ WIELKOŚCI

Najbezpieczniejsze samochody, czyli auta, które rządzą w testach!

Co jest kluczem do bezpieczeństwa na drodze? To oczywiście przestrzeganie zasad ruchu drogowego i przewidywanie potencjalnych zagrożeń. Nawet najbezpieczniejsze samochody nie są w stanie uchronić przed skutkami fatalnych wyborów kierowcy. Jednak dodatkowe zabezpieczenia mogą uratować życie w razie wypadku. Jakie samochody są tworzone ze szczególnym naciskiem na kwestię bezpieczeństwa? Sprawdź, czym powinny się charakteryzować bezpieczne auta i jakie modele warto rozważyć. Przeczytaj!

Czym charakteryzuje się bezpieczny samochód?

Kiedyś wyznacznikiem bezpiecznego auta były poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera. Obecnie najbezpieczniejsze samochody na świecie unikają wypadków dzięki systemom autonomicznym. Są w stanie przewidzieć nadchodzące zagrożenie i odpowiednio zareagować. Systemy wspomagania kierowcy redukują również siłę skrętu i hamowania podczas nagłych manewrów, które w innym przypadku mogłyby skończyć się np. dachowaniem.

Bezpieczne auto – jedno drugiemu nierówne. Dlaczego?

Wyniki testów bezpieczeństwa zależą od tego, kto je przeprowadza. NCAP tworzy ranking najbezpieczniejszych i najbardziej niebezpiecznych pojazdów. Wyniki prób zderzeniowych mogą dać jednak zupełnie inne rezultaty niż testy producenckie. Dlatego możesz usłyszeć wiele opinii z różnych źródeł na temat tego samego pojazdu. Najlepiej jednak zaufać ocenie organizacji niezależnych. Producent często prowadzi takie symulacje dla wniosków homologacyjnych lub kierunku ścieżki produkcyjnej.

Kto bada najbezpieczniejsze auta?

Oprócz NCAP jest jeszcze kilka organizacji, które zajmują się badaniem poziomu bezpieczeństwa aut. Należą do nich:

IIHS i NHTSA (laboratoria amerykańskie);

ANCAP (Australia);

NASVA (Japonia).

Szczegółowe informacje w formie rankingów pojawiają się po zakończonych testach w zewnętrznych publikacjach.

Ranking bezpieczeństwa samochodów – wyróżniające się modele w segmentach

Przechodzimy teraz do części rankingowej i przedstawiamy najbezpieczniejsze samochody w różnych segmentach. Zaczynamy od klasy samochodów B.

Najbezpieczniejszy samochód miejski

Jeśli chodzi o małe bezpieczne auto, na czele mamy Renault Clio V. Chociaż ten samochód segmentu B nie uzyskał we wszystkich kategoriach maksimum punktów, to jednak w wielu aspektach okazał się bezkonkurencyjny. Mowa przede wszystkim o ochronie dorosłych (96%) i dzieci (89%). Rezultaty te są najlepsze w stawce segmentu B. Działanie systemów wspomagających kierowcę zostały ocenione na 75%, co daje drugi wynik w stawce. Najgorzej jest, jeśli chodzi o ochronę pieszych – 72%.

Najbezpieczniejsze auta w klasie kompaktów

Jakie są najbezpieczniejsze samochody w segmencie kompaktów? Tutaj królem jest Mercedes-Benz A klasa. Rewelacyjne wyniki szczątkowe obejmują 3 z 4 kategorii. W kwestii ochrony dorosłych, dzieci i pieszych jest to odpowiednio 96%, 91% i 92%. Tylko systemy wspomagające prowadzącego auto zostały ocenione poniżej 80%. Jednak w ogólnym ujęciu jest to absolutny dominator w swoim segmencie pod kątem bezpieczeństwa.

Testy zderzeniowe Euro NCAP – najbezpieczniejszy w klasie średniej wyższej

Tutaj zdecydowanym liderem jest VW Arteon. Dlaczego? We wszystkich 4 podkategoriach został oceniony na 80% i wyżej. To oznacza, że ochrona poszczególnych pasażerów, kierowcy, i pieszych oraz działanie systemów wspomagających są przynajmniej na dobrym lub wystarczającym poziomie. Z pewnością Arteony to najbezpieczniejsze samochody w swojej klasie i roczniku.

Testy bezpieczeństwa aut – małe SUV-y

Tutaj bardzo dobrym wynikiem może pochwalić się Subaru Forester z 2019 roku. Oczywiście, 5 gwiazdek nie mówi wszystkiego. Jak wypada ten niewielki SUV w poszczególnych aspektach. Subaru dostało ocenę 97% za ochronę dorosłych i 91% za bezpieczeństwo dzieci. Poziom ochrony dla pieszych i ocena wsparcia systemów asystujących to odpowiednio 80% i 78%. Zdecydowanie numer 1 w swojej klasie.

Najbezpieczniejszy samochód świata – jaki to model?

Czy może dziwić, że Volvo jest marką, która wypuszcza na rynek najbezpieczniejsze samochody? Bezpieczeństwo to w zasadzie drugie imię tego producenta. Modelem, który wygrywa zestawienie, jest Volvo XC60. W poszczególnych kategoriach (dorośli, dzieci, piesi, systemy asystujące) uzyskał wyniki: 98%, 87%, 76% i 95%. Trzeba zaznaczyć, że to jedyne auto, które skutecznie postawiło się Tesli 3 pod kątem jakości wsparcia w postaci czujników. Volvo XC60 wygrywa zestawienie, jednak drugi Mercedes przegrał z nim zaledwie o 2 punkty.

Czy bezpieczny samochód to wszystko, czego potrzebujesz?

Zdecydowanie nie. W takim aucie możesz wyjść bez szwanku z kraksy lub wypadku, ale pamiętaj, że masz wpływ również na innych uczestników ruchu drogowego. Mowa tu głównie o pieszych, którzy od pewnego czasu mają pierwszeństwo jeszcze przed przejściem. Nawet najbezpieczniejsze samochody to nadal pędzące konstrukcje o wadze grubo przekraczającej tonę. W zderzeniu z przechodniem są jak taran. Nie zapominaj więc, że bezpieczne auto nie zwalnia kierowcy z odpowiedzialnej jazdy.

Aby jeździć bezpiecznie, dbaj o przestrzeganie przepisów, nie łam ograniczeń prędkości i zawsze zapinaj pasy. Najbezpieczniejsze samochody dopiero w połączeniu z twoją postawą okażą się maszynami, które zagwarantują pełną ochronę tobie i innym uczestnikom ruchu.

Trening jazdy bokiem – gdzie, jak i czym?

Drift to bardzo ciekawe hobby, a także świetna zabawa. By jednak był on bezpieczny, należy posiadać właściwe umiejętności i samochód. Gdzie takowe nabędziemy i jakie auto będzie odpowiednie?

Wielu posiadaczy samochodów z napędem na tył chciałoby móc czasem zarzucić tyłem pojazdu i wejść w kontrolowany poślizg zwany driftem. Gdzie można nauczyć się tego w bezpieczny sposób?

Drift jest niezwykle widowiskowy i dlatego ma wielu zwolenników. Dużo osób próbuje wprowadzać swoje samochody w poślizgi, które mają z nim mało wspólnego, na publicznych drogach, tym samym tworzą zagrożenie. Można jednak bawić się samochodem w sposób bezpieczny. Gdzie zacząć i jakie parametry powinien mieć „driftowóz”?

Jak zacząć driftować?

Najlepszym i przede wszystkim najbezpieczniejszym sposobem będzie odbycie szkolenia. Warto się nim zająć, nawet jeśli nie ma się „driftowozu”, gdyż w ten sposób można mieć pewność, że taka forma rozrywki i jazdy nam się spodoba, a pieniądze zainwestowane w przystosowanie samochodu do bycia w stanie kontrolowanego poślizgu zwyczajnie nie przepadną.

Naukę driftu oferuje mnóstwo szkół czy też torów na terenie naszego kraju. Możemy uczyć się w wielu zakątkach na takich obiektach jak tor w Toruniu, Autodrom Jastrząb, Autodrom Pomorze w Pszczółkach czy też Autodrom Słomczyn, Tor Krzywa i wiele innych.

Kurs zazwyczaj ma wiele poziomów, gdyż drift to bardzo skomplikowana dziedzina, której zrozumienie może zająć naprawdę wiele czasu. Podstawowy poziom kursu zazwyczaj obejmuje naukę wprowadzenia auta w poślizg kontrolowany, wyczucia jego masy i balansu, naukę operowania gazem w poślizgu, a także podstawowych rzeczy, takich jak kręcenie się dookoła pachołka czy poślizg po trasie w kształcie cyfry 8 lub w pojedynczym zakręcie. Są to najbardziej podstawowe umiejętności w dziedzinie driftu.

Kolejne poziomy obejmują już naukę wprowadzenia auta w poślizg i kontrolowania go w więcej niż jednym zakręcie, a nawet ich dłuższej sekwencji, w której czasie dochodzi do zmian kierunku. Ostatnie poziomy szkoleń często polegają już na nauce driftingu w warunkach torowych przypominających zawody. Są one przeprowadzane na ułożonych trasach i uczy się w nich, jak jeździć podczas profesjonalnych zawodów.

Jaki powinien być dobry „driftowóz”?

Nie ma w zasadzie sztywnych ram, które mówią, jaki musi być „driftowóz”. Tworzenie samochodu to świetna zabawa, ale też i ciężka praca. Najważniejszy jest jeden warunek: napęd na tylną oś. Inne rodzaje nie mają prawa bytu, więc początkujący najczęściej sięgają po auta z takim napędem montowanym fabrycznie. Bardzo popularne są sportowe coupe, a także sedany.

Wiele osób wybiera BMW, które kojarzy się z driftem niejednej osobie. Wynika to z faktu, że szczególnie przedstawiciele serii 3 ze starszych roczników to tanie auta o napędzie na tył, które mogą mieć naprawdę mocne silniki pod maską. To właśnie miejsce pod maską również jest bardzo istotne. Silniki w drifcie muszą być bardzo mocne, a auto powinno mieć niski środek ciężkości i jak najniższą masę. Z tego powodu lubiane są elastyczne jednostki o sporej podatności na modyfikację. Ważne jest również odpowiednie zawieszenie, które ułatwi przejazd w poślizgu, pancerne hamulce i sprzęgło wytrzymałe na najwyższe obciążenia. Nie obędzie się również bez specjalnego hamulca ręcznego.

Zdj. główne:

Leave a Comment