Jaki samochód sportowy do 100 tysięcy złotych? Oto 5 naszych propozycji

100 tysięcy złotych to wystarczająca kwota, by móc sprawić sobie świetny samochód sportowy. Sprawdź nasze propozycje i znajdź coś dla siebie!

Samochód sportowy wcale nie musi kosztować fortuny. Oczywiście w kwocie do 100 tysięcy złotych trudno będzie znaleźć jakikolwiek nowy mocny samochód o wyczynowych aspiracjach, lecz na rynku samochodów używanych bez problemu będziemy w stanie natrafić na istne perełki, nawet kilkuletnie. W naszym rankingu sprawdzicie, jakie samochody sportowe do 100 tysięcy złotych są najbardziej godne uwagi. To co, zapinamy pasy i odpalamy silnik?

Nissan 350Z/370Z

Cała seria Z od Nissana to świetne, stosunkowo tanie auta sportowe. Wszystko zaczęło się jeszcze za czasów świetności marki Datsun – model 240Z był protoplastą całej linii, którą znamy po dziś dzień. Nissan 370Z jest jak do tej pory ostatnim reprezentantem słynnych Z-ek z Japonii. Jego produkcja zakończyła się w 2020 roku, a aktualnie czekamy na następcę tej konstrukcji. Dzisiaj jednak nie o tym.

Zaprezentowany w 2008 roku 370Z doczekał się wielu różnych edycji specjalnych, dzięki czemu na rynku wtórnym bez trudu będziemy w stanie natrafić na egzemplarz spełniający nasze potrzeby. Jak sama nazwa wskazuje, pod maską tego samochodu znajduje się silnik V6 o pojemności 3,7 litra (stąd 370 w nazwie). W niektórych wersjach jednostka mogła różnić się jednak osiągami. Bazowy wariant oferował 328 koni mechanicznych mocy, zaś w tych bardziej wyczynowych wcieleniach moc wzrastała do 344 koni mechanicznych.

Cena Nissana 370Z na rynku wtórnym potrafi się dość mocno wahać z uwagi na mnogość edycji, lecz nawet grubo poniżej kwoty 100 000 złotych będziemy w stanie bez problemu znaleźć zadbane i solidne auto.

Ford Mustang

Kto nigdy nie słyszał o Fordzie Mustangu, ten niech pierwszy rzuci kamieniem. Model ten jest bezsprzecznie prawdziwą ikoną światowej motoryzacji, która nareszcie jest dostępna do kupienia w Polsce – szósta, najnowsza generacja tego pony cara wprost zza Oceanu Atlantyckiego po raz pierwszy w historii trafiła do oficjalnej dystrybucji także w Europie.

Silniki, które napędzają Mustanga robią naprawdę spore wrażenie. Nawet najsłabsze 2.3 EcoBoost zapewnia 317 koni mechanicznych mocy. Niezłą opcją pośrednią było 3.7 V6 o mocy 304 KM, które zostało niestety wycofane wraz z faceliftingiem. Niezmiennie jednak znaleźć możemy potężne 5.0 V8 Ti-VCT. Pierwotnie generowało ono 421 KM, lecz po faceliftingu jest w stanie wykrzesać z siebie 450 lub nawet 460 KM!

Jeżeli chcemy zdobyć Forda Mustanga, musimy niestety zajrzeć na rynek aut używanych. Samochód sportowy to nie jest tania rzecz i salonowy Mustang w najsłabszej wersji to wydatek ponad 220 tysięcy złotych. Jeżeli jednak zadowoli nas przedlift, znalezienie bardzo dobrej sztuki za mniej niż 100 000 zł nie powinno być absolutnie żadnym problemem.

Toyota GT86

Samochód stworzony we współpracy z Subaru i bliźniaczy w stosunku do tamtejszego modelu BRZ. Toyota GT86 jest spadkobiercą idei, jakie niosła za sobą Celica – lekkie, tanie sportowe coupe, które będzie dawało kierowcy przyjemność z jazdy. Ta sztuka jak najbardziej się udała, co widać po wyczekiwaniu całej branży motoryzacyjnej na nowe wcielenie tego auta pod nazwą GR86.

Silnikiem, który został użyty w tym samochodzie zarówno w wersji przed, jak i po liftingu, jest czterocylindrowy boxer zapożyczony właśnie od Subaru, osiągający moc 200 koni mechanicznych. Dla wielu osób taki wynik jest niewystarczający pomimo małej wagi auta (1240 kilogramów), lecz lekki tuning bardzo często załatwia sprawę.

Choć musimy mieć na uwadze fakt, iż będą to egzemplarze z pierwszych lat produkcji, GT86 na rynku wtórnym powinniśmy bez większego trudu znaleźć za mniej niż 100 tysięcy. To bardzo ciekawy samochód sportowy, który na pierwszym miejscu stawia frajdę z jazdy. Za takie konstrukcje kochamy motoryzację.

Porsche Cayman

Zapewne nie spodziewaliście się modelu od Porsche na tej liście, prawda? Model Cayman wygląda naprawdę nowocześnie i oferuje kierowcy świetne doświadczenia z jazdy – świetny układ jezdny, mała masa własna wynosząca w najlżejszych wersjach mniej niż 1300 kilogramów, a także świetne silniki.

Pod maską Caymana pierwszej generacji o kodzie fabrycznym 987c, bo tylko na taki wariant możemy sobie pozwolić do 100 000 złotych, drzemały silniki boxer o pojemności kolejno 2.7 (245 KM), 2.9 (265 KM) lub 3.4 litra (295, 320 lub 330 koni mechanicznych).

Znalezienie Caymana poniżej 100 000 złotych nie będzie co prawda rzeczą najłatwiejszą, lecz za taką sumę jesteśmy w stanie znaleźć sprawny, zadbany i dobrze wyposażony egzemplarz.

Ford Focus RS

Jedyny na tej liście samochód, którego możemy zaliczyć do kategorii hot-hatchy. Niepozorne hatchbacki kryjące w sobie ogromną moc podbijają ostatnimi czasy rynek motoryzacyjny, a Ford Focus RS jest tego idealnym przykładem.

Napęd na cztery koła, manualna skrzynia biegów pracująca z dwoma sterowanymi elektronicznie sprzęgłami, masa własna wynosząca 1524 kilogramy oraz turbodoładowana jednostka R4 o mocy aż 350 koni mechanicznych, która zapewnia przyspieszenie do 100 km/h w czasie zaledwie 4.7 sekundy. Prawdziwy potwór!

Przy odrobinie szczęścia, do 100 tysięcy złotych będziemy mogli znaleźć Focusa RS trzeciej generacji, co jak na auto z lat 2016-2018 jest fenomenalną ceną. W podobnej cenie, do Focus RS III, będziemy trafiać także na drugą generację z lat 2007-2011.

Samochód sportowy do 100 tysięcy – podsumowanie

Pokaźny budżet wynoszący 100 tysięcy złotych pozwala na naprawdę wiele, jeżeli szukamy dla siebie samochodu sportowego. Oczywiście to nadal nie są pieniądze, które pozwolą nam na wszystko, lecz jeżeli nie boimy się aut używanych, już za 200 banknotów z Sobieskim będziemy w stanie znaleźć szybkie, świetnie prowadzące się i dające ogrom frajdy auto, które będzie robiło wrażenie na ulicy, na fotelu pasażera i także za kółkiem.

Foto. materiały prasowe producentów; Hubert Popiołek; Maksymilian Kender

Luksusowe samochody produkowane we Włoszech

to głównie Maserati, Ferrari, Lamborghini i Alfa Romeo.

Maserati to jedna z pierwszych luksusowych marek produkowanych we Włoszech Maserati to jedna z pierwszych luksusowych marek produkowanych we Włoszech

Historia

Firmę Maserati założyło w 1914 r. pięciu braci Maserati, jeden z nich Alfieri był znanym kierowcą wyścigowym. Pierwsze samochody Maserati wyprodukowano w 1926 r., a od 1957 r. rozpoczęto produkcję samochodu sportowego M. 3500 GT o pionierskich rozwiązaniach (np. wtrysk paliwa do cylindrów). W 1968 r. firmę przejął Citroen, następnie de Tomaso, a w 1993 r. holding Fiata. W 1997 r. nastąpiło połączenie firm produkujących Maserati i Ferrari. Maserati jest synonimem luksusu, kosztuje majątek i jest przeznaczony dla bogatych miłośników prędkości. Kolejną luksusową marką włoskich samochodów jest Ferrari.

Ferrari

Pierwsze samochody tej marki wyprodukowano w 1946 r., założycielem przedsiębiorstwa był włoski kierowca rajdowy Enzo Ferrari. Przekształcił on swoja „stajnię’ samochodów wyścigowych w firmę Auto Construzione Ferrari produkującą samochody sportowe i wyścigowe. Od końca lat 40-tych Ferrari wielokrotnie zwyciężały w Grand Prix Formuły I. Zdaniem miłośników marki, prawdziwe Ferrari powinno być pomalowane na czerwono. Obecnie produkowane modele to m.in. Ferrari FF – osiągające prędkość maksymalną do 335 km/h (cena powyżej 250 tys. euro); Ferrari 612 Scaglietti – prędkość maksymalna 320 km/h, pojemność 5,75 l (cena ponad 200 tys. euro); Ferrari 599 GTO - prędkość maksymalna 335 km/h, pojemność 6,0 l (cena ponad 1 mln zł). Samochody Ferrari używa się przy kręceniu światowych produkcji filmowych, w serialu „Miami Vice” występowały na przykład dwa modele: Ferrari Daytona i Ferrari Testarossa. Z kolei w pełnometrażowym „Miami Vice” główny bohater poruszał sie Ferrari F430 Spider.

Lamborgini

Następna luksusowa marka włoska to Lamborghini, która od 1947 r. do 1963 r. była producentem ciągników, potem specjalizowała się w samochodach sportowych. Mówi się, że powstanie samochodów tej marki wynikło z dyskusji pomiędzy założycielem firmy Ferruccim Lamborghinim, a Enzo Ferrarim. Ferrucci jeździł wówczas marką Ferrari, z której nie był zadowolony, zasugerował Ferrariemu wprowadzenie zmian konstrukcyjnych. Ten ostatni oburzony uwagami „jakiegoś traktorzysty” zakwestionował uprawnienia Lamborghiniego. Wówczas to Ferrucci postanowił stworzyć własny model i tak powstał legendarny 12-cylindrowy model Lamborghini 350 GTV, wyraźnie przewyższający samochody marki Ferrari. W roku 1966 pojawił się model Miura, dzięki któremu firma zyskała sławę na całym świecie. Najnowszym modelem Lamborghini jest L. Aventador zaprezentowany w Genewie w marcu 2011 r. Posiadający 7-biegową automatyczną skrzynię biegów, 6,5 litrową pojemność silnika i osiągający prędkość maksymalną – 350 km/h.

Alfa Romeo

Alfa Romeo to producent samochodów wyścigowych, sportowych, luksusowych średniej klasy oraz wyższej. Początki firmy sięgają pierwszych lat XX w. Alfa Romeo przez cały okres swego istnienia z powodzeniem bierze udział w różnych wyścigach samochodowych. Od 1986 r. marka należy do koncernu Fiata. Wśród miłośników aut rozpowszechniony jest pogląd, że posiadacze samochodów marki Alfa Romeo kierują się przy zakupie raczej emocjami, niż zdrowym rozsądkiem. Wierni od lat tej marce, nazywają siebie „Alfistami” i mają do swych aut stosunek uczuciowy, nazywają je po włosku „bella”, czyli piękna.

Zakup auta sportowego – dostępne możliwości

Kochasz prędkość i adrenalinę? Marzysz o sportowym samochodzie, ale na koncie próżno szukać zbędnych setek tysięcy na zachcianki? Podpowiadamy, jak wejść w posiadanie sportowego auta.

Ferrari, Porsche, Lamborghini czy Bentley to marzenie niejednego fanatyka czterech kółek. Miłośnicy motoryzacji bardzo często za cel stawiają sobie posiadanie określonego auta danej marki lub o wyznaczonych przez siebie parametrach. Niestety samochody sportowe nie są na każdą kieszeń i, jeśli nie jesteś milionerem, trudno będzie Ci kupić Lambo z dnia na dzień. Podpowiadamy, co zrobić, żeby jednak wejść w posiadanie wymarzonego samochodu.

Czy kupno samochodu za odłożoną gotówkę to zawsze najlepsze wyjście? Często okazuje się, że z odkładanych skrzętnie przez wiele miesięcy starczy co najwyżej na starą Corsę, a nie na Porsche 911. Co zrobić, kiedy marzysz o sportowym samochodzie, ale w skarpecie lub na koncie widnieje za mało zer? Jest na to kilka skutecznych sposobów, które warto wziąć pod uwagę oraz wypróbować.

Wzięcie samochodu w leasing

Jednym ze sposobów na zdobycie wymarzonego samochodu jest leasing. Mało kto ma na koncie wolnych kilkaset tysięcy złotych na luksusowe, sportowe auto. Leasing jest niejako wypożyczeniem samochodu za określonej wysokości, miesięczną opłatą, działa to właściwie, jak czynsz za wynajmowane mieszkanie. Takie wypożyczenie auta może trwać nawet przez kilka lat, a jeśli masz je w leasingu już tak długo, że spłaciłeś już właściwie większość jego wartości, w wielu firmach leasingowych, możesz za naprawdę niewielką kwotę odkupić samochód swoich marzeń. Leasing to też świetny sposób na to, by cieszyć się i wypróbowywać różne modele i marki samochodów, ponieważ umowę leasingową możesz co jakiś czas zmieniać, wraz z wypożyczonym autem. Dzięki temu możesz jeździć wieloma modelami samochodów i wybrać dla siebie najlepszy.

Kredyt na samochód

Kupno samochodu może być także doskonałym powodem do tego, żeby zaciągnąć w banku kredyt. Jeszcze kilkadziesiąt lat temu, zostałoby to uznane za brak rozwagi, rozsądku i ruch bardzo ekstrawagancki. W obecnych czasach staje się to coraz bardziej popularne, a młodzi ludzie decydują się na kredyt na samochód, ponieważ coraz trudniej jest im dorobić się konkretnego majątku lub oszczędności. Jeśli na Twoim koncie brakuje jeszcze paru groszy do pożądanej sumy, być może warto zdecydować się na kredyt gotówkowy. O ile masz zdolność kredytową, zakup drogiego samochodu to dla banku wystarczający powód do tego, by pożyczyć Ci pieniądze. To skuteczny i wypróbowany sposób na to, żeby zdobyć wymarzone auto i cieszyć się nim bez konieczności odkładania co najmniej połowy pensji przez kilkanaście lat.

Dodatkowe koszty posiadania sportowego auta

Sam zakup sportowego samochodu to jeszcze nie powód, żeby ogłaszać swój sukces, ponieważ utrzymanie, serwisowanie i tankowanie takiego samochodu potrafi być bardzo kosztowne. Zanim zdecydujesz się na leasing albo kupno Ferrari czy innego luksusowego auta, zorientuj się ile miesięcznie kosztuje jego utrzymanie oraz jakie koszty musisz ponosić regularnie, a jakie sezonowo. Dla przykładu ubezpieczenia samochodów sportowych są dużo droższe niż dla zwykłych aut. Dzieje się tak, między innymi, dlatego, że modele luksusowych, sportowych samochodów osiągają wyższe prędkości, co ich kierowcy często wykorzystuję, w końcu po to kupuje się sportową furę. Przez to statystycznie więcej wypadków ponoszą szybkie samochody drogich, luksusowych marek, a niskie kwoty ubezpieczenia są dla firm niekorzystne i zwyczajnie nieopłacalne.

Zdjęcie główne: Garvin St.

Leave a Comment